loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تحقیق در قواعد فقهی اسلام

4.5 (2)

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده سید علی فرحی

مترجم سید علی فرحی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 1017

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36739 10003022
508,500 457,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اثر حاضر ترجمه کتاب «تحقیقٌ فی القواعد الفقهیّة» می باشد که توسط جامعه مدرسین در زمستان 1388 منتشر شده بود. در این اثر بیش از صد قاعده فقهی در زمینه های گوناگون به دقت مورد تحقیق قرار گرفته و از جهات مختلف و لازم، مانند مفاد، مدارک و استثنائات، اشکالات، پرسش ها، و دلایل آن به طور اساسی بررسی شده است. کتاب دارای نمایه آیات و روایات و نمایه اعلام می باشد. شروع هر مبحث با عنوان عربی و معادل فارسی آن آغاز می شود.

برخی از قواعد فقهی بررسی شده در این اثر عبارتنداز:

اتلاف، احتیاط، احسان، اشتراط رشد در تصرف ها، صحت، اقرار، التزام، انحلال عقد و ایقاع، تجاوز و فراق، تعارض و تزاحم، تقیّه، توابع عقود، جبّ، حجیت بیّنه، سبب و مباشر، بازار مسلمانان، شک در ثبوت تکلیف و شک در سقوط تکلیف، شک در وجود قرینه و شک در قرینیت موجود، حرمت باطل کردن عبدات، حرمت گرفتن مزد بر واجبات، حرمت کمک به گناه و دشمنی، طهارت و حلیّت، عدالت و ضابطة اشتراط آن در مواردش، قرعه، قبح ترجیح، قبح عقاب، سهو، شک، مشروعیت عبدات نابالغ، مقتضیات عقود و ایقاعات، مقتضی و مانع، ملازمه بین حکم عقل و حکم شرع، یقین، ید، ولایت مرد بر زن، ولایت حاکم اسلامی، ولایت مولا بر مملوکش، نفی عسر و حرج، نفی غرور و فریب دادن، وجوب تعظیم شعائر خدا و حرمت اخلال در آن، وجوب حفظ نظام و حرمت اخلال در آن، ولایت انسان بر نفسش و مالش، شک امام با التفات مأموم و بالعکس، نماز، قبح عقاب بدون بیان یا اصل برائت، قبح ترجیح بدون مرجح یا اصل تخییر، و ... .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما