loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه مقالات توسعه مبتنی بر عدالت

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36749 10003022
426,000 383,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تعریفی شامل که معمولا برای توسعة اقتصادی مطرح می شود، بدین شرح است: «بهبود و گسترش عوامل موثر در ظرفیت تولیدی اعم از نیروی کار، زمین، سرمایه و تکنولوژی که در سه سطح ملی، استانی و یا منطقه ای توسعه دنبال می شود». برای ارزیابی کارکرد توسعه نیز باید توجه داشت که توسعه ای که به عدالت می انجامد لازم است حداقل 5 هدف را دنبال کند؛ شامل قوانین پایدار ایجاد کار با دستمزد مکفی؛ تامین کالایی که رفاه عموم جامعه را تامین کند؛ ایجاد و کنترل، پاسخ گویی و مشارکت بیش تر در تصمیمات مبنایی اقتصادی از قبیل استخدام، سرمایه گذاری و اسکان؛ و در نهایت کابردی کردن این موارد با قوی ساختن ابعاد ساختاری و نهادی و تقویت سازمان های اقتصادی.

کتاب حاضر درآمدی است بر مطالعات توسعه مبتنی بر عدالت که مجموعه ای از بیست و پنج مقالة نظری و راهبردی از نویسندگان مختلف است. هر مقاله با درج چکیده ای در آغاز و فهرست منابع در پایان به چاپ رسیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما