loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

منطق الملخص

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36753 10003022
239,500 215,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این نوشتار متن اصلی کتاب «المخلص» اثر «فخرالدین رازی» (544 - 660) به زبان عربی تصحیح گردیده است. المخلص به شیوه الاشارات بوعلی و در سه دانش منطق، طبیعی و الهیات تدوین شده است. منطق المخلص به شیوه منطق نگاری دو بخشی است. فخر در دیگر آثار خود ... تحلیل دیدگاه های خاص خود را به این کتاب ارجاع می دهد. قلم فخر، روان، خالی از صعوبت و در عین حال گزیده نویس است ... روی آورد فخر در این اثر، ارائه نظام سازگار از منطق با پیروی از نظام دو بخشی ابن سیناست؛ اما ملاحظات انتقادی و تکمیلی فراوانی را در خصوص آرای بوعلی می آورد. در اثبات مسائل منطقی به دو طریق حجت (برهان) و استقرا عطف توجه دارد و در ارائه برهان ابتدا طریق «ان» را اخذ می کند و آنگاه به بیان «لم» اشاره می نماید. در پاره ای از مسائل مثل «قاعده الواحد» به استدلال کلام بنیان ـ اخذ مبانی کلامی روی می آورد. علی رغم پیروی از اشارات در مسایل منطقی، به لحاظ مبانی فلسفی از آن فاصله می گیرد. در تحویل شرطی به حملی از بوعلی فراتر رفته و همانند شیخ اشراق بر آن است که شرطی اساساً حملی است و تفاوت صرفاً در عبارت است. این کتاب، به زبان عربی، بر اساس چهار نسخه خطی تصحیح شده است. بخش تعلیقات کتاب، ملاحظات توضیحی، انتقادی و تکمیلی است. گزیده ای از شرح کاتبی بر «المخلص» و همچنین حواشی نسخه کتابخانه جمهوری اسلامی ایران در تعلیقات آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما