loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فقه الحدیث: مباحث نقل به معنا

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده احمد پاکتچی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 616

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36791 10003022
320,000 288,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب مؤلف کوشیده است تا از برخی دستاوردهای دو حوزه معناشناسی و ترجمه شناسی در علم زبان شناسی و همینطور برخی از نکته سنجی های منطقیان و اصولیان استفاده کند و با الگوسازی و نشان دادن یک به یک الگوها در نمونه های واقعی از احادیث، گونه های نقل به معنا را در آشتی نظریه و عمل نشان دهد.

کتاب از چهار بخش در قالب هفده فصل؛ در مورد مباحثی همچون چالش تاریخی در نقل به معنا؛ ترجمه شناختی نقل به معنا، ویژگی های زبان متون مقدس، سنت های معادل یابی و نقل حدیث، مسائل هم ارزی در سطح واژه، هم ارزی و روابط صرفی، روابط معنایی بر پایه دامنه، روابط معنایی فراتر از دامنه، روابط نحوی در گشتار، روابط تحقیقی ـ کاربردی، روابط تاریخی، مسائل هم ارزی در سطح جمله، گشتارهای نحوی ـ شکلی، گشتارهای معنایی خاص و گشتارهای نشانه شناختی به بحث و بررسی پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما