loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ساخت نظریه بی تفاوتی سازمانی: کاربرد استراتژی پژوهشی نظریه داده بنیاد در عمل

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده حسن دانایی فرد | آذر اسلامی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 162

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36823 10003022
81,000 72,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب ساخت نظریه بی تفاوتی سازمانی، سعی دارد با استفاده از استراتژی نظریه داده بنیاد پدیده «بی تفاوتی سازمانی» را در سازمان های دولتی تئوریزه کند. مدل نظری حاصل، راهی برای فهم بی تفاوتی سازمانی پیشنهاد می دهد و به مدیران و سیاست گذاران کمک می کند این بی تفاوتی را در سازمان کاهش داده و روح کار و تلاش را در کارکنان ایجاد کنند.
مدیران می توانند برای برچیدن بی تفاوتی در سازمان ها از این نظریه مدد جویند. این نظریه به نظریه پردازان سازمان کمک می کند تا به فرضیه هایی قابل آزمون در پژوهشی جامع تر دست یابند. بر این اساس، هدف غایی این کتاب آن است که:
1) نظریه بی تفاوتی سازمانی را که نویسندگان تدوین کرده اند، به جامعه علمی عرضه کند و 2) کاربرد نظریه داده بنیاد را در عمل برای پژوهشگران علوم اجتماعی به طور اعم و مدیریت به طور اخص تشریح کند.

کتاب ساخت نظریه بی تفاوتی سازمانی، در شش فصل مباحث زیر را ارائه داده است. فصل اول تحت عنوان «نگاه نظری پژوهش: آشنایی با مفهوم بی تفاوتی»، به تعریف بی تفاوتی و نیز مفاهیم و تقسیم بندی های آن پرداخته و در پایان برخی پژوهش های انجام شده در زمینه بی تفاوتی را ارائه می نماید. فصل دوم با عنوان «مقایسه پژوهش کمّی و کیفی»، تلاش دارد ضمن معرفی ویژگی ها و مقایسه جنبه های مختلف این دو روش، ماهیت متمایز رویکرد کمّی و کیفی مورد بحث قرار دهد.

فصل سوم با عنوان «استراتژی نظریه داده بنیاد»، پس از بیان علت انتخاب شیوه پژوهش کیفی، به معرفی اجمالی مراحل و روند انجام کار پژوهش به استراتژی نظریه داده بنیاد پرداخته است. فصل چهارم با عنوان «مراحل ساخت نظریه بی تفاوتی سازمانی»، جهت شرح چگونگی اجرای عملی روش نظریه داده بنیاد و کسب یافته های پژوهش، ابتدا مسئله و سؤال های پژوهش و نحوه انجام مصاحبه ها بیان شده، و سپس در مورد مراحل کدگذاری باز و کدگذاری محوری همراه با جداول کدگذاری، تحت عنوان مراحل اولیه نظریه پردازی و نیز کدگذاری انتخابی و روایت پژوهش توضیح، و در ادامه، گام اول و دوم پژوهش انجام شده ارائه شده است.

فصل پنجم با عنوان «نظریه بی تفاوتی سازمانی»، به بررسی گام سوم که همان نظریه پردازی است پرداخته می شود. در این مرحله به تجزیه و تحلیل کلی و ادغام کردن شرایط مختلفی پرداخته می شود که در کدگذاری محوری به آنها اشاره گردید. فصل ششم با عنوان «مقایسه نظریه بی تفاوتی سازمانی با ادبیات موضوع»، به بحث روایی، پایایی و ارائه قضایای نظری پرداخته شده و در انتها پیشنهاداتی نیز جهت پژوهش های آینده ارائه شده است.

کتاب ساخت نظریه بی تفاوتی سازمانی، نوشته حسن دانایی فرد و آذر اسلامی است و در انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) بخ چاپ رسیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما