loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درس گفتارهایی درباره: مکاسب

5 (1)

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده سید حسن سعادت مصطفوی

تحقیق و تنظیم کتاب محمدامین کیخا فرزانه

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 280

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36832 10003022
140,000 126,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب تقریرات استاد ارجمند حضرت آیت الله مصطفوی در زمینه قسمت بیع و معاطات کتاب گران سنگ مکاسب است که جهت استفاده دانشجویان و طلاب تدوین شده است.
مطالب ارائه شده مشتمل بر دو فصل می باشد .

فصل اول با عنوان «تعریف بیع و آثار آن»، به تعریف بیع و ویژگی های آن از جمله: ویژگی های ثمن و مبیع، معنای بیع در لغت و اصطلاح و... اختصاص دارد.
همچنین در این فصل در مورد اشکال صاحب جواهر درباره فروش دین؛ تعریف بیع در اصطلاح فقها و مناقشه در آن ها؛ تعریف شیخ طوسی و علامه حلی از بیع؛ تعریف محقق کرکی از بیع و اشکالات تعریف ایشان؛ تعریف شیخ انصاری از بیع و ایرادات آن؛ و نظر شیخ جعفر کاشف الغطاء و شیخ اسد ا... تستری درباره ی تعریف بیع مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

فصل دوم با عنوان «تعریف معاطات و آثار آن»، به تعریف معاطات، اقوال موجود درباره معاطات، حکم معاطات، لزوم و جواز معاطات، رابطه معاطات با سایر عقود و... پرداخته می شود. در این فصل همچنین پیرامون اقسام معاطات در مقام ثبوت (به اعتبار قصد طرفین)؛ اقوال موجود درباره ی حکم معاطات؛ محل نزاع در معاطات؛ اقوال علما درباره ی اباحه یا تملیک بودن معاطات؛ بررسی نظر محقق کرکی توسط شیخ انصاری؛ بررسی اقوال( شش گانه) مربوط به اثر معاطات توسط شیخ انصاری؛ ادله تأیید قول محقق کرکی توسط شیخ؛ رد سه دلیل محقق کرکی توسط شیخ انصاری؛ نظر مختار شیخ انصاری در این بحث؛ نظر شیخ جعفر کاشف الغطاء؛ لزوم و جواز معاطات؛ اجماعات منقول درباره ی لازم بودن معاطات؛ تشکیک در انعقاد اجماع؛ اثبات عدم لزوم ازطریق اجماع؛ رابطه معاطات و بیع؛ حکم اعطاء مال از سوی یک طرف؛ معیار تمیز بایع از مشتری در معاطات (رابطه شراء و معاطات)؛ انواع معاطات برحسب قصد طرفین؛ معاطات در غیر بیع؛ جهات لازم کننده معاطات؛ ماهیت معاطات (ازجهت بیع بودن یا معاوضه ای مستقل بودن) و عقد غیر جامع شرایط لزوم بحث شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما