loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجارت الکترونیک اسلامی «رویکردی کاربردی»

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده مهد معصوم بالله

مترجم سید محسن روحانی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 293

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36836 10003022
146,500 131,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

زندگی امروز چنان به اینترنت وابسته است که تصور این دو بدون یکدیگر امکان پذیر نیست. اینترنت با حذف مرزها و ایجاد دنیایی بدون مرز، جامعه ای جهانی را تشکیل داده که این تغییر عظیم، زمینه ساز تحول الگوی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گشته است. هدف از این کتاب، شناسایی امواج این روند نوین انقلاب اینترنتی و تاثیر آن بر تجارت و بازرگانی است و قصد دارد مسائل عملی قانونی و شرعی که بازرگانان و فعالان دنیای مدرن و اسلامی جهت اتخاذ راه حل هایی برای مشکلات این حیطه به آن نیاز دارند را شفاف سازی نماید. چرا باید چگونگی تاثیر فناوری بر تجارت را بدانیم؟ علت این است که هم تجارت و هم فناوری، اموری پویا هستند و به یکدیگر نیاز دارند. تحولات تکنولوژیک، تغییراتی در راهبردهای تجاری ایجاد می کند و بالعکس. از اینرو، مسائل قانونی و عملی مربوط به تجارت الکترونیک در جوامع تجاری مورد توجه زیادی قرار دارند.

این کتاب به تحلیل تفاوت های بین بازاریابی اینترنتی و بازاریابی سنتی می پردازد تا راه حل هایی در خصوص چگونگی پرهیز از نزدیک بینی بازاریابی اینترنتی ارائه دهد. نزدیک بینی بازاریابی به این معناست که تجارت از طریق کالا و خدمات تعریف شده است نه از طریق مزایایی که مصرف کننده به دنبال آن است. بازاریابی اینترنتی نیز باید از راهبردهای بازاریابی موجود از قبیل نفوذ در بازار، توسعه ی بازار، توسعه ی تولید و گستردگی آن حمایت کند. تبلیغ بر روی اینترنت از برخی نظرها با تبلیغات سنتی تفاوت دارد. در این حیطه ی جدید، هزینه تبلیغات با افزایش فضا کمتر می شود. تبلیغاتی که بر روی وب سایت ها قرار می گیرند فرم بنر تبلیغاتی دارند. عواقب متعددی وجود دارد که مدیر تبلیغات باید به آن دست یابد؛ از جمله انتقال محتوی، ایجاد امکانات مبادله ای، شکل گیری عقاید، درخواست پاسخ و تقویت حافظه. کاهش هزینه ها، توانایی، مزایای رقابتی، بهبود ارتباطات، نظارت و ارتقاء خدمات مشتری مزایای بازاریابی اینترنتی هستند که در این کتاب بدانها پرداخته خواهد شد. بازاریابی و تبلیغات به منظور جذب کار، مفهومی جدید است اما از اصول کلی حاکم بر مبادلات مستثنی نیست. شرع اسلام 7 اصل برای بازاریابی و تبلیغات مطرح نموده است که عبارتند از: حسن نیت، صداقت، پرهیز از نیرنگ، عدم ضرر رسانی به سایرین، عدم تشویق افراد به صرف هزینه یا تحمیل هزینه تبلیغات به مشتری. در این کار تلاش شده تا چارچوب های قانونی تسهیل کننده ی فعالیت های تجارت الکترونیک در قلمروهای پیشرفته ی تکنولوژیک در عرصه ی اصول شرع و عرف مورد تحلیل قرار گیرد.

این کتاب از 4 بخش و 11 فصل تشکیل شده است که هر بخش به جنبه ی جداگانه ای از تجارت الکترونیک می پردازد و حاوی تدابیر قیاسی اصول مدرن و راه حل های شرعی برای فعالیت های تجاری الکترونیکی است. بخش 1 اصول کلی قانون تجارت الکترونیک را پوشش می دهد که حاوی دو فصل است و اصول اخلاقی تجارت الکترونیک و منابع قانون تجارت الکترونیک را مورد بررسی قرار می دهد. بخش 2 به اصول حاکم بر قوانین تجارت الکترونیک می پردازد و حاوی 4 فصل است که قانون تجارت الکترونیک و مقررات بازاریابی اینترنتی را شامل می شود و به بررسی قوانین تجارت الکترونیک و حقوق و اصول شخصی می پردازد. بخش سه، اصول قانون تجارت الکترونیک را نمایش می دهد و شامل سه بخش است که اصول قراردادهای الکترونیکی، امضای دیجیتال و حفاظت داده ها را مورد بررسی قرار می دهد. بخش 4 به بررسی جرائم و مسئولیت های تجارت الکترونیک و خطای مدنی موجود در مبادلات بازرگانی الکترونیک می پردازد.

فهرست کلی مطالب کتاب حاضر به شرح زیر می باشد:

***بخش 1: اصول کلی قانون تجارت الکترونیک

فصل یک: اصول اخلاقی تجارت الکترونیک

فصل دو: منابع قانون تجارت الکترونیک

***بخش 2: اصول حاکم بر قوانین تجارت الکترونیک

فصل سه: مقدمه ای بر قانون تجارت الکترونیک

فصل چهار: مقررات بازاریابی اینترنتی

فصل پنج: قوانین تجارت الکترونیک

فصل شش: حقوق و مقررات فردی

***بخش 3: موارد کاربرد قانون تجارت الکترونیک

فصل هفت: قرارداد الکترونیک

فصل هشت: امضای دیجیتال

فصل نه: حفاظت از داده ها

***بخش 4: جرائم و مسئولیت های تجارت الکترونیک

فصل ده: هکرها

فصل یازدهم: خطای مدنی در تجارت الکترونیک
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

Nikoo

سلام کتاب تجارت الکترونیک ازکجا میشه تهیه کرد

24 آذر 1397

سلام می تونید در سایت ثبت سفارش انجام بدید

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما