loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اقتصاد هترودوکس (نگاهی به جریان های رقیب اقتصاد متعارف)

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

مترجم حامد سعیدی صابر

تحقیق و تنظیم کتاب عادل پیغامی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 378

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36840 10003022
189,000 170,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در علم اقتصاد و جریان های علمی تفاوتی وجود دارد که هر یک از منظر خاص به تحصیل پدیده های اقتصادی می پردازند. در کنار جریان اقتصاد و نئوکلاسیک جریان هایی چون اقتصاد اکولوژیکی، اقتصاد رفتاری، اقتصاد تکاملی، اقتصاد نهادگرا و ... نیز به عنوان جریان های اقتصادی نامتعارف شناخته می شود. شناخت جریان های رقیب در اقتصاد برای دانشجویان و اساتید اقتصاد لازم است و قدرت تحلیل آنان را افزایش می دهد.
کتاب اقتصاد هترودوکس (نگاهی به جریان های رقیب اقتصاد متعارف) با هدف معرفی جریان های رقیب و بیان اصول کلی این جریان ها تدوین شده است.
این کتاب مجموعه 6 مقاله از اساتید اقتصاد در معرفی جریان های مختلف اقصادی است. همچنین در فصل هفتم نیز راهمای اطلاعات اقتصاد هترودوکس ارائه شده است.

فصل اول با عنوان «اهمیت اقتصاد هترودوکس»، به بحث و بررسی مباحث زیر می پردازد: سنت های هترودوکس با مرزبندی های مشخص، جریان غالب مدرن اقتصاد هترودوکس، جریان غالب علم اقتصاد، ماهیت اقتصاد هترودوکس، شناخت ماهیت تقابل هترودوکس، ماهیت جریان هترودوکس، تمایز عقاید هترودوکس و ... .

فصل دوم با عنوان «اندیشه های تکاملی در مکاتب اقتصادی هترودوکس؛ تبارشناسی و تعامل با پویایی شناسی سیستمی»، به دنبال اهداف زیر می باشد: گسترش ایدة مبنایی هملیتون به هفت مکتب اقتصادی دیگر که تا حدودی بر پایة تحول تکاملی استوار هستند؛ استدلال دربارة اینکه طراحی رایانه ای مدل شبیه سازی در باب پویایی شناسی سیستمی، که روش شناسی ابداعی جی فوستر می باشد، می تواند به نحو مفیدی مورداستفاده قرار گیرد تا بر ارزش هشت مکتب اقتصادی که نگرش تکاملی را در خصوص تحول اقتصادی دنبال می کنند، بیفزاید. همچنین در این فصل مباحث زیر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است: اقتصاد نهادگرا، اقتصاد پست کیزین، اقتصاد اکولوژیکی، اقتصاد محاسباتی عامل محور، اقتصاد رفتاری، مکتب اتریش، اقتصاد سیاسی رادیکال، اقتصاد تکاملی، اقتصاد نهادگرایی جدید، نظریه بازی های تکاملی، ساخت مدل های گروهی، و ... .

فصل سوم با عنوان «اقتصاد اوتیستی»، به نقد واقع گرای، نقد روش، و نقد ایدئولوژی وضعیت اقتصاد کنونی می پردازد.

فصل چهارم با عنوان «جریان های هترودوکس به کجا می رود؟»، مطالعه ای در باب بنیانهای تاریخی ـ فلسفی دو رویکرد از جریان هترودوکس یعنی «پلورالیسم و پارادایم گرایی»، و توانایی ها و تعهدات آنها را برای آیندة اقتصاد هترودوکس مورد ارزیابی قرار می دهد.

فصل پنجم با عنوان «سن، مک کلاسکی و آینده اقتصاد هترودوکس»، یک چارچوب فلسفی را برای یک اقتصاد پلورالیستی مساوات طلب ارائه می کند که در آن رهیافت «دیردر مک کلاسکی» به علم به عنوان یک مباحثه پلورالیستی با دیدگاه «آمارتیا سن» در توسعه انسانی یعنی توسعه مبتنی بر توامندسازی ترکیب شده است.

فصل ششم با عنوان «آیا امکان اقتصادی بر پایه دین وجود داد؟ مورد اقتصاد اسلامی»، تلاش نموده است تا موردی را برای اقتصاد مذهب محور به عنوان فراخوانی برای پلوذالیسم در آموزش و توسعه اقتصاد جایگزین مطرح نماید. این فصل شامل دو بخش می باشد. در بخش اول به اختصار تجربه دانشکده اقتصاد دانشگاه بین المللی اسلامی مالزی در ارائه یک دوره با عنوان مبانی اقتصاد اسلامی را معرفی می نماید. سپس در بخش دوم موضوعات پیرامون ارتباط میان اقتصاد و مذهب را مورد بحث قرار داده و بحثی را به راه می اندازد مبنی بر اینکه چرا یک اقتصاد بر مبنای مذهب، لااقل در مورد اقتصاد اسلامی امکان پذیر است.

فصل هفتم با عنوان «کتاب راهنمای اطلاعات اقتصاد هترودوکس»، به معرفی مجلات، کتب، وب سایت ها، برنامه های دوره های تکمیلی و برنامه های دوره های کارشناسی اقتصاد هترودوکس، پرداخته شده است. هم چنین در این کتاب، برخی پایگاه های اطلاعاتی وابسته به جریان های رقیب اقتصادی را جهت استفاده تحصیلی معرفی نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما