loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

افق جهانی مدل مدیریت راهبردی موعودگرا

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36849 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
96,000 86,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مدیریت راهبردی را باید از جمله موضوعات مهمی به شمار آورد که در سطح مدیریت کلان جوامع معمولاً به آن عطف توجه می شود. به همین دلیل است که نظریه ها و مکاتب ارایه شده در این حوزه متعدد و متنوع بوده و مکاتب گوناگون نظریه های متفاوتی را برای مدیریت راهبردی ارایه داده اند. این واقعیت که کشورداری بدون الگوی مناسبی برای مدیریت راهبردی، اصولا میسر نیست؛ ما را به آنجا رهنمون شده تا از الگو و نظریه اسلامی در این حوزه پرسش نماییم. اثر حاضر گامی ارزنده در پاسخ گویی به این سئوال بوده و محقّق ضمن معرفی و تحلیل الگوهای موجود به نقد آنها اهتمام ورزیده و در نهایت پیشنهادی بومی مبتنی بر اصل مهدویت را ارائه نموده که از آن به «افق جهانی»، مدل مدیریت راهبردی موعودگرا» تعبیر نموده است.

هدف اصلی کتاب حاضر معرفی نگاه راهبردی به موضوع مهدودیت است. تمام تلاش صورت گرفته در این کتاب آن است که به مدیران، خبرگان، و جامعه علمی مرتبط با مسائل مدیریت راهبردی یادآور شود و این نکته را حتی به عنوان یک فرض متذکر گردد که تفکر ناب مهدویت، خود هم رویکرد و بستری بکر، ناب و الهی برای استقرار نظام ارزشی و نگرشی مدیریت راهبردی است و هم مدلسازی راهبردی بر مبنای این تفکر همچون مدل افق جهانی می تواند، بدیل هایی برای مدل های مدیریت راهبردی، متناسب با نگاه دینی و ارزشی ما باشد.

کتاب حاضر در قالب پنج فصل به شرح زیر می باشد:

فصل اول با عنوان «مبانی و مفاهیم»، نگاهی مختصر و گذرا بر مبانی و مفاهیم دارد. نظر به اینکه مخاطبان اصلی این کتاب عمدتاً افرادی هستند که با مفاهیم مدیریت راهبردی آشنا بوده و می خواهند ارتباط بین موضوع موعودگرایی و مهدویت را با نگرش مدیریت راهبردی مطالعه کنند، عامداً از تکرار مباحث نظری رایج مدیریت راهبردی خودداری شده و به بیان کلی و جمع بندی شده آن اکتفا شده است. از جمله مباحث مطرح شده در این فصل می توان به پارادایم و شبه پارادایم، تفکر راهبردی، راهبرد و مدیریت راهبردی، مکاتب مدیریت راهبردی، چشم انداز، آینده نگری، آینده نگری بشری، آینده نگری الهی، تصویرپردازی و جهانی سازی اشاره کرد.

فصل دوم با عنوان «موعودگرایی»، به بررسی این موضوع با مباحث زیر می پردازد: موعود در مذاهب و نظر آینده نگران، موعود در دین یهود، موعود در دین مسیحیت، موعود در نزد اهل تسنن، موعود در نزد اهل تشیع، روایات موعودگرا، موعود در نهج البلاغه و نشانه های آخرالزمان.

فصل سوم با عنوان «تفکر مهدویت»، به بررسی موضوع تفکر مهدویت در قالب مباحث زیر می پردازد: مباحث عقلی، کلامی و اعتقادی مهدویت، مباحث اصولی و فقهی مهدویت، مباحث تاریخی مهدویت، مباحث تمدنی و راهبردی مهدویت، جایگاه ولایت فقیه در مهدویت، طرح تفکر مهدویت، امام شناسی، قرآن و امام، نقش انبیاء و رسل در مهدویت و جامعه موعود.

فصل چهارم با عنوان «افق جهانی»، ضمن معرفی این مدل که یک مدل تصمیم گیری راهبردی است، به بررسی مباحث زیر می پردازد: مدل افق جهانی، فروض اساسی مدل، وجه تسمیه مدل، مؤلفه های مدل، شمای کلی مدل، تبیین مدل و الزامات مدل.

فصل پنجم با عنوان «نمونه های موردی»، برای نشان دادن ثمره عملی مباحث و همچنین کاربرد مدل افق جهانی در عمل، نمونه های موردی ذکر شده است. مباحث مطرح شده در این فصل عبارتنداز: تصمیم گیری راهبردی تصویرپردازانه بصیرت بخش، مدل سیاست گذاری فوق فعال، نبرد آرماگدون، عاشورا و آثار زنده نگه داشتن آن در تفکر مهدوی، قدرت نرم در تفکر مهدوی، فرجام شناسی در نگاه جهانی سازی و تفکر مهدوی، تمدن سازی در بستر جهانی سازی و انقلاب اسلامی، و طراحی مدل ارزشی آینده نگری.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما