loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دیپلماسی عمومی آمریکا در قبال ایران

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده فواد ایزدی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 370

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36943 10003022
185,000 166,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب دیپلماسی عمومی آمریکا در قبال ایران نوشته فواد ایزدی است و در انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) به چاپ رسیده است. با وجود اهمیت اقدامات دیپلماسی عمومی آمریکا در قبال ایران پیش از این پژوهشی جامعه در این باره انجام نشده است.
این کتاب می کوشد تا سیاست های دیپلماسی عمومی آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران پس از حادثه یازده سپتامبر و ویژه سال های پایانی دولت بوش و نیز حلقه های سیاست ساز مرتبط با آن به گونه ای عمیق بررسی کند.

کتاب دیپلماسی عمومی آمریکا در قبال ایران، 7 فصل دارد و شامل سرفصل های: مقدمه، مروری بر ادبیات بحث، چارچوب نظری، روش پژوهش، دیدگاه های مختلف درباره سیاست های آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران، ساختار دیپلماسی عمومی آمریکا در قبال ایران در زمان جرج دبلیو بوش و دیپلماسی عمومی آمریکا در قبال ایران و الگوی تقارن دو سویه (نتیجه گیری) عنوان فصل های کتاب هستند.

در سال های پس از انقلاب اسلامی سال 1979 آمریکا همچنان به استفاده از پروپاگاندا به منزله ابزاری برای تغییر حکومت در ایران ادامه داده است.
این اقدامات پروپاگاندا محور که دولت آمریکا آن را دیپلماسی عمومی آمریکا می نامد در چارچوب فعالیت های تبلیغاتی جهانی آمریکا پس از یازده سپتامبر با هدف تسخیر دل ها و افکار مردم در جهان اسلام، نیرویی تازه یافته است.
افزون بر این از وقتی که دولت بوش ایران را عضوی از محور شرارت معرفی کرد و نیز در پی حمله نظامی پیشگیرانه به عراق همواره سایه ای از احتمال حمله نظامی به ایران وجود داشته است. بنابراین در مقطع کنونی لازم است موضوعات مربوط به روابط ایران و آمریکا از نزدیک کانون توجه قرار گیرند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما