loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پژوهش در علوم سیاسی: رویکردهای اثبات گرا، تفسیری و انتقادی

5 (1)

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده کاووس سیدامامی

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 538

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 36960 10003022
269,000 242,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

امروزه در عرصه ی علوم اجتماعی، که علوم سیاسی نیز بخشی از آن به شمار می رود، هیچ گونه وحدت روش شناختی مشاهده نمی شود. رویکردهای گوناگون به پژوهش در علوم اجتماعی، مبانی فلسفی و معرفت شناختی وجود دارند، و راه های مختلفی برای دست یابی به دانش علمی توصیه می کنند. با روشن شدن کاستی های هریک از روش های موجود، دیگر به ادعاهای مطلق این روش ها برای کسب شناخت اقبال چندانی نمی شود، و نه می توان تمام پدیده های اجتماعی را در قالب روابط منطقی و ریاضی گونه درآورد و فهم آن ها را به قوای عقلانی ذهن شناخته شده سپرد، و نه می توان به تجربه ی ناب، که فارغ از هر نوع پیش داوری و مفروضات و ساختارهای ذهن پیشین است، دل بست.

کتاب حاضر نیز در همین راستا تدوین شده است. نگارنده در مبحث نخست تحت عنوان "کثرت در روش شناسی های علوم اجتماعی" به سه رویکرد؛ اثبات گرایی، تفسیری و انتقادی اشاره کرده، سپس اطلاعاتی را در زمینه ی طراحی پروژه های پژوهشی فراهم آورده است. روش های گردآوری داده ها از جمله روش پیمایشی، مصاحبه، مشاهده ی میدانی و... و تحلیل داده ها بخش های بعدی کتاب را تشکیل می دهند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

علی مهدی قلب

نویسنده اش همون جاسوسه بود که خودکشی کرد!

28 مرداد 1397

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما