loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تامین مالی مخارج دولت از دیدگاه اسلام

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37004 10003022
84,000 75,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فهرست مطالب کتاب فوق شامل قسمتهایی نظیر: رئوس مخارج و منابع درامدی دولت- رویکر تاریخی،ابزارهای مالی اسلامی برای تجهیز منابع بخش دولتی، نقش مکانیزم BOT در تامین مالی پروژه های زیر ساختی و نتایج و الزامات سیاستی می باشد.

این کتاب شامل پنج بخش است.

بخش اول به بررسی چالش و اهداف کتاب می پردازد.

بخش دوم موقعیت پژوهشگران مسلمان در رابطه با حجم و هدف مخارج عمومی را مورد بررسی قرار داده و یک پیش زمینة تجربی در مورد تخصیص مخارج عمومی در کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی فراهم کرده و یک دید تاریخی در مورد منابع سنتی و مدرن تأمین مالی مخارج دولت در جوامع اسلامی را مطرح می کند.

بخش سوم، ابزارهای مالی اسلامی برای تجهیز منابع دولتی، مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین بحث در مورد پتانسیل پدیدة نوظهور صکوکِ سرمایه گذاری در این بخش بحث می شود.

بخش چهارم به مکانیزم ساخت، بهره برداری، انتقال (BOT) برای تأمین مالی پروژه ها به عنوان شق دیگری از منابع تأمین مالی مخارج عمومی می پردازد.

بخش پنجم نتایج و راهبردهای سیاستی این کتاب را به طور خلاصه عنوان می کند.

در مقدمه این کتاب آمده است: دولت ها برای تأمین مالی برنامه های اساسی خود؛ مثل کاهش فقر و اجرای قوانین و مقررات نیاز به حجم عظیمی از منابع مالی دارند. در بیشتر کشورهای عضو بانک توسعة اسلامی منابع مالی لازم در دسترس نیست. بنابراین در این کشورها کسری بودجه های سنگین، مشکل بسیار بزرگی شده است. چه چیزی می بایست روی دهد تا منجر به متعادل کردن عدم تطابق بین درآمدهای دولت و مخارجش شود؟ این یک مسئله پیچیده است. کاملاً واضح است که پاسخ هایی ساده و آسان وجود ندارد. این کتاب تلاشی در جهت طرح و تحلیل برخی از ابعاد این چالش است. هدف اصلی کتاب حاضر بحث در مورد چالش های کنونی تأمین مالی مخارج دولتی در پرتو اصول اقتصاد اسلامی است.

هدف اصلی این کتاب بحث در مورد چالشهای کنونی تامین مالی مخارج دولتی در پرتو اصول اقتصاد اسلامی است. برای رسیدن به این هدف، این کتاب به موارد زیر می پردازد : استخراج نکاتی درباب نقش مطلوب اقتصادی دولت(حکومت ) و منابع سنتی درآمد دولتی و رؤوس مخارج در اسلام از تاریخ و اندیشه های اقتصادی اسلام، ارزیابی اهمیت و ماهیت مساله پیش روی کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی و بررسی کافی در مورد منابع سنتی درآمد در اسلام به منظور مواجهه با چالش های کنونی، مطالعه سیر تکامل و درجه تاثیر روش های مختلف تامین مالی پروژه های دولتی و مساله مهم صکوک به عنوان بهترین شکل استقراض و ارائه پیشنهاداتی برای ملاحظات سیاست گذاران.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما