loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روش تحقیق عمومی

مجموعه درس گفتارهایی درباره روش تحقیق عمومی با رویکرد علوم انسانی - اسلامی

5 (1)

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده احمد پاکتچی

ویراستار مصطفی فروتن تنها

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 188

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37009 10003022
195,500 176,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر مجموعه درس گفتارهایی درباره روش تحقیق عمومی با رویکرد علوم انسانی ـ اسلامی است که توسط دکتر احمد پاکتچی در دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق علیه السلام ارائه شده و به اهتمام انجمن علمی دانشجویان دانشگاه با هدف شناسایی روش های نگارش یک تحقیق استاندارد و آشنایی بیشتر با فضای تحقیق، ابزارها و وسایل پژوهشی به رشته تحریر در آمده است. کتاب از پنج فصل به شرح زیر تشکیل شده است.

در فصل اول با عنوان «ماهیت و استانداردهای تحقیق»؛ در مورد اشتراک لفظی تحقیق؛ تفاوت مطالعه و تحقیق؛ ویژگی های یک پژوهش؛ ویژگی های فردی محقق؛ دامنه کاربرد روش تحقیق؛ و استانداردهای تحقیق بحث و بررسی شده است.

در فصل دوم با عنوان «مطالعه اولیه»؛ در مورد نحوه استفاده از کتابخانه ها؛ منابع مطالعه اولیه؛ ثمرات مطالعه اولیه؛ روش کار با منابع؛ منبع یابی و کتابشناسی توضیحی به بحث و بررسی پرداخته شده است.

در فصل سوم با عنوان «یادداشت برداری»؛ در مورد طبقه بندی موضوعی فیش ها؛ درجه بندی منابع؛ و روش های یادداشت برداری بحث شده است.

در فصل چهارم با عنوان «نگارش نهایی»؛ در مورد رابطه تحقیق و نگارش؛ مراحل نگارش؛ علایم تقسیم بندی؛ مستندسازی؛ دلایل مستندسازی؛ و ارجاع به منابع مختلف به بحث و بررسی پرداخته شده است.

در فصل پنجم نیز با عنوان «آشنایی با دایره المعارفها»؛ در مورد تفاوت دایره المعارفهای عمومی و تخصّصی؛ دایره المعارفهای عمومی؛ آشنایی با چند دایره المعارف عمومی؛ آشنایی با چند دایره المعارف ملی؛ علل تعدد دایره المعارف ها؛ دایره المعارفهای تخصصی؛ و آشنایی با چند دایره المعارف تخصصی بحث شده است.

عناوین پنج فصل کتاب روش تحقیق عمومی عبارتند از:
فصل1. ماهیت و استانداردهای تحقیق
فصل2. مطالعه اولیه
فصل3. یادداشت برداری
فصل4. نگارش نهایی
فصل5. آشنایی با دایره المعارف ها
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما