loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بانکداری بدون ربا (چالشها و راهکارها)

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده سید یحیی علوی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 164

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37064 10003022
82,000 73,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر در دو بخش در قالب پنج فصل و با هدف کمک به دولت در ایجاد تحول در نظام بانکی کشور نگارش یافته است و گامی به جلو در جهت استخراج نظام مالی اسلام می باشد. لذا کتاب سعی دارد تا با بررسی مشکلات و تنگناهای بانکداری بدون ربا، راهکارهای معینی را ارائه نماید.

بخش اول با عنوان «چالشهای بانکداری بدون ربا»، به بررسی چالشهای نظام بانکداری بدون ربا پرداخته است.
این بخش از سه فصل تشکیل شده است.
فصل اول با عنوان «مشکلات بنیادین بانکداری بدون ربا»، این چالشهای بنیادین را بررسی می کند.
فصل های دوم با عنوان «مشکلات اجرایی بانکداری بدون ربا» و فصل سوم با عنوان «مشکلات عمومی بانکداری» به ترتیب چالشهای اجرایی و عمومی بانکداری بدون ربا را بیان می کند.

بخش دوم با عنوان «راهکاها و الگو»، در دو فصل به ارائه راهکارها اختصاص یافته است.
در فصل چهارم مجموعه راهکارهایی که تاکنون در حوزه بانکداری اسلامی مطرح شده را جمع آوری و تحت عنوان «راهکارهای ارتقای بانکداری بدون ربا» ارائه گردیده است. راهکارهای بیان شده لزوماً دارای ارتباط منسجمی با یکدیگر نمی باشند و لذا نمی توان آن را بعنوان یک الگوی نظام مالی دانست.
به همین منظور در فصل پنجم با عنوان «الگوی پیشنهادی نظام مالی اسلامی»، با توجه به اهمیت فوق العاده چالشهای نوع اول (چالشهای بنیادین)، عمده تمرکز تحقیق را بر روی ارائه راهکار در این بخش مبذول شده است و سعی بر آن است تا بر اساس اصول موضوعه استخراجی از رویکرد «فلسفی»، الگوی جدید نظام مالی اسلام را ارائه دهد. ب
دیهی است که در طرح ارائه شده بیشتر به بحث زیربنایی و شالوده نظام مالی توجه شده و شکل روبنای آن نیاز به بحث و موشکافی بیشتر دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما