loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی استنباط احکام در حقوق اسلامی و حقوق موضوعه - جلد سوم: اقسام کشف حکم

مباحث حجت و اصول عملیه

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده سعید رجحان

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 242

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37094 10003022
121,000 108,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر جلد سوم کتاب مبانی استنباط احکام در حقوق اسلامی و حقوق موضوعه است که در مورد اقسام کشف حکم (مباحث حجت و اصول عملیه) بحث می نماید.
این جلد از دو پرده تشکیل شده است.
پرده اول با عنوان «مباحث اشراقیه» و پرده دوم با عنوان «مباحث تشریحیه». در پرده اول در مورد ضرورت بحث، تعریف حجت، حجج ذاتی، آثار حجت، حالات متصور بر استنباط حکم، و اقسام حکم به بحث و بررسی پرداخته شده است.
پرده دوم خود به سه بخش تقسیم می گردد.
بخش اول از پرده دوم با عنوان «مباحث قطع به حکم»، در مورد حجت قطع و آثار آن، قطع طریقی و موضوعی، علم تفصیلی و علم اجمالی، تجری، و ادله ای که در فقه نوعاً موجب حصول یقین می شوند بحث شده است.
بخش دوم از پرده دوم با عنوان «مباحث ظن به حکم»، در مورد ظواهر الفاظو خبر واحد بحث می نماید.
در بخش سوم از پرده دوم با عنوان «مباحث شک در حکم الهی» در مورد موارد ملاحظه حالت سابقه شک در حکم بحث می نماید. در این قسمت از کتاب در مورد مفاد اصل استصحاب، دلیل اعتبار اصل استصحاب در نظام حقوقی، و مباحث تکمیلی برای اصل استصحاب بحث می شود. قسمت دوم از بخش سوم پرده دوم در مورد موارد عدم ملاحظه حالت سابقه شک در حکم بحث می نماید. در این قسمت در مورد موارد شک در تکلیف و موارد شک در مکلف به بحث شده است.
در پایان کتاب ضمیمه ای در مورد مباحث تفصیلی مربوط به این جلد آمده است. این مباحث شامل: مباحث تفصیلی مربوط به مسئله حجت، و مباحث مربوط به احکام واقعی و ظاهری می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما