loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

Essays on Islamic Finance

ناشر دانشگاه امام صادق (ع) | سازمان بورس و اوراق بهادار

گردآورنده کتاب علی صالح آبادی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 162

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37107 10003022
80,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر اولین کتاب از انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) است که به زبان انگلیسی منتشر شده است.

این کتاب حاوی مقالاتی پیرامون مالیه اسلامی می باشد که شامل هفت مقاله علمی از نویسندگان مختلف است که توسط آقای علی صالح آبادی گردآوری شده است.

مقاله اول با عنوان «توسعه و ساختار بخش مالی در اقتصاد جمهوری اسلامی ایران»، پیرامون ابعاد مختلف بخش مالی اقتصاد ایران و از آن جمله نهادهای مالی، ابزارهای مالی، و بازارهای مالی در ایران بحث می کند.

مقاله دوم تحت عنوان «بررسی فقهی طراحی اوراق قرضه اسلامی در مالزی»، راجع به سازوکارهای فقهی مورد استفاده در این اوراق قرضه که شامل: بیع العین و بیع الدین، اوراق خزانه اسلامی و ... به طور کلی مسئله انتشار اوراق بهادار از نظر فقهی بحث می کند.

مقاله سوم تحت عنوان «نهادهای مالی صندوق های وقف در دنیا و اصول اسلامی حاکم بر فعالیت آنها در ایران»، در مورد اهدا و وقف و همچنین وقف در اسلام، مدیریت وجوه وقفی، صندوق های وقف و مسئله وقف دارایی های مالی می باشد.

مقاله چهارم تحت عنوان «مقدمه ای بر روش های مالی اسلامی»، در مورد بازار رهن اسلامی، مرابحه و همچنین خرید اقساطی می باشد.

مقاله پنجم با عنوان «اختیارات با توجه به فقه امامیه»، در مورد قراردادهای اختیارات، آتیه ها، بیمه، مبادله حقوق و به طور کلی مشتقات از منظر فقه امامیه بحث می کند.

مقاله ششم با عنوان «امکان سنجی تأسیس بازار آتی های نفت خام در ایران از منظر فقه اسلامی»، پیرامون بورس آتی ها، قرارداد آتی ها، قرارداد سلف، سفته بازی و ابزارهای مالی از منظر فقه اسلامی می باشد.

مقاله هفتم با عنوان «اصلاح ساختار نهادهای مالی و ابزارهای پولی و بازار سرمایه با توجه به آموزه های اسلامی»، در مورد قراردادهای مبادلاتی، قراردادهای مشارکتی، قرضه الحسنه، نهادهای غیرانتفاعی، نهادهای سودآور بدون ریسک و نهادهای مالی سودآور ریسکی بحث می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
بازدیدهای اخیر شما