loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پژوهشی در تدوین فلسفه تربیتی امام خمینی (ره)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37232 10003022
79,000 71,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«پژوهشی در تدوین فلسفه تربیتی امام خمینی (س)» ، کتابی است که تلاش می کند بر اساس اندیشه های امام خمینی یک فلسفه ی تربیتی فراهم آورد تا با توجه به مبانی اندیشه های فلسفی و عرفانی ایشان، دلالت هایی برای تعلیم و تربیت به دست آید که از آن ها به عنوان تئوری های راهنمای عمل در امر تعلیم و تربیت استفاده شود.

کتاب«پژوهشی در تدوین فلسفه تربیتی امام خمینی (س)» دربردارنده چهار فصل است که عناوین آن به ترتیب عبارتند از:«کلیات تحقیق»، «تبیین اندیشه های فلسفی عرفانی امام خمینی(س) »، «اصول موضوعه انسان شناسی و دلالت های تربیتی»، «خلاصه و نتیجه گیری ».

مؤلف در فصل اول کتاب هدف تدوین آن را این گونه بیان می کند:«هدف این پژوهش مطالعه ی دیدگاه انسان شناختی امام خمینی همراه با طرح و نگرش های فلسفی _عرفانی آن حضرت در سه حوزه ی هستی شناسی، معرفت شناسی و ارزش شناسی از یک سو و بیان دلالت های تربیتی آنها در خصوص عناصر نظام تعلیم و تربیت، از سوی دیگر است. به عبارت دیگر هدف دیگر این پژوهش آن است که ضمن طرح و بررسی اندیشه ی انسان شناختی با حوزه های شناسایی انسان، بر مبنای معرفت فلسفی، عرفانی امام به تدوین یک نظام پیشنهادی از تعلیم و تربیت و بررسی و تجزیه و تحلیل عناصر متشکله آن یعنی اهداف، اصول، برنامه، مربی و متربی و ارزشیابی پرداخته شود ».

روش پژوهش در این کتاب توصیفی و تحلیلی است. اسناد و مدارکی که در این پژوهش مورد بررسی قرار می گیرند، متون تألیفی امام و آثار نویسندگان دیگر در زمینه ی موضوع تحقیق است. روش تحقیق در این کتاب در سه مرحله ی «تحلیل ابتدایی»، «استخراج از اسناد و معناکاوی» و «بررسی نتایج و تفسیر آن»، سامان داده شده است.

لازم به ذکر است از ویژگی های سودمند این اثر که می تواند به محققان و دانشجویان علاقه مند بسیار کمک کند، پیوست ها، منابع و مأخذ آن است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما