loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

امام خمینی (س) و مفاهیم اخلاقی 27: زهد و پارسایی

ناشر موسسه چاپ و نشر عروج

نویسنده محمدتقی خلجی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 152

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37249 10003022
29,000 26,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر شامل 6 بخش درباره تعریف، تفاوتها، ریشه ها، مراتب، آثار و الگوهای زهد و پارسایی بنیانگذار انقلاب اسلامی است و محمدتقی خلجی نیز مقدمه ای بر آن نوشته است و مجموعه ای است که با استفاده از آموزه های نظری و سیره عملی امام خمینی(ره) می کوشد تا جوانان را با بخشی از مفاهیم اخلاق دینی آشنا سازد و در معنویت و صفای زندگی سهمی داشته باشد.

مؤلف در مقدمه این اثر، زهد و پارسایی را در شمار مهمترین و کلیدی ترین واژه های دینی قرار می دهد و به متون اسلامی و احادیث پیامبر و امامان معصوم به ویژه سخنان امیرالمومنین(ع) به مناسبت های مختلف به کار رفته که به ستایش و بیان اهمیت آن پرداخته شده، اشاره می کند.
حدود و تکالیفی که اسلام برای مسلمانان قائل شده با زهد و پارسایی ارتباط تنگاتنگی دارد و در مورد هر مسلمان این انگیزه را برای درک بهتر معنا و مفهوم درست و اسلامی ایجاد می کند.

این کتاب تحقیق مختصری است از دیدگاههای امام خمینی(س) در باب زهد و پارسایی و تبیین مفاد و جایگاه و تأثیرات آن، به ویژه در حوزه مدیریت و مسئولیتها و در نهایت پختگی انسان که غایت سلوک الهی در این جهان است.

امام خمینی(س) همانطور که در طیف عظیم فقیهان، فیلسوفان، عارفان و فرهیختگان است، در قلمرو اخلاق اسلامی نیز آموزگاری برجسته و شناخته شده است و از این رو برای دستیابی به معنی و مفهوم زهد و پارسایی ناگزیر به رهنمودهای ایشان و گفتار و رفتارشان اشاره شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما