loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اصول علم فقه: درباره ی اصول حاکم بر احکام الهی اسلام

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده سعید رجحان

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 380

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37332 10003022
192,000 172,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر از چهار فصل به شرح زیر منتشر شده است.

در فصل اول با عنوان «شناسایی فقه به مثابه یک کل»؛ در هشت مبحث پیرامون رسالت «اصول علم فقه»؛ ماهیت مباحث اصول علم فقه و روش تحقیق آن؛ علم فقه (علم حقوق اسلامی) و رسالت آن؛ ماهیت گزاره های فقهی و تفاوت آن با علم حقوق؛ نظام های حقوقی و نظام حقوقی اسلام؛ ابواب فقه؛ اصول حاکم بر نظام حقوقی اسلام؛ و قواعد فقهیه بحث و بررسی نموده است.

فصل دوم تحت عنوان «اصول عبادات»؛ در مورد جایگاه عبادت و نتایج مترتب بر آن؛ اصول حاکم بر عبادات؛ اقسام عبادات و چند قاعده فقهیه مهم در مبحث عبادات؛ به بحث و بررسی پرداخته است.

فصل سوم با عنوان «اصول تعهدات»؛ ضمن ارائه تعاریف مورد نیاز؛ در مورد اصول حاکم بر تعهدات؛ اسباب تعهدات؛ سقوط تعهدات و اقسام عقود و تعهدات به لحاظ مفاد به بحث و بررسی پرداخته است.

فصل چهارم نیز با عنوان «اصول سیاسات»؛ پیرامون معنای سیاست و نمایی از مباحث آن؛ حقوق جزای عمومی اسلام؛ اصول و قواعد حاکم بر نظام حقوق جزای اسلامی؛ و حقوق جزای اختصاصی اسلام به بحث پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما