loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روزشمار زندگی امام خمینی (س)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37375 10003022
180,000 162,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب خلاصه ای است از تمام بیانات، نظرات، اعلامیه ها و مصاحبه های امام خمینی. خواننده با خواندن و مراجعه به این کتاب در حقیقت خلاصه ای از دوره 21 جلدی صحیفه امام را خوانده است.

کتاب روزشمار زندگی امام خمینی (س) شامل هفت بخش است. بخش اول کتاب به روزشمار زندگی امام خمینی(س) از تولد تا سال 1340، بخش دوم به حوادث مهم ایران در همین سالها یعنی از سال 1281-1340 اختصاص دارد. بخش سوم نیز روزشمار زندگی امام خمینی (س) از تبعید تا هجرت و بخش چهارم به گزیده حوادث مهم ایران از سال 1340-1357 می پردازد. بخش پنجم به روزشمار زندگی امام خمینی(س) از اقامت در پاریس تا 22 بهمن 1357، بخش ششم به حوادث مهم ایران از اقامت در پاریس تا 22 بهمن 1357 و بخش هفتم به روزشمار زندگی امام خمینی(س) از پیروزی انقلاب تا رحلت پرداخته است.
این کتاب به صورت اجمالی نشانگر تمامی مواضع و فعالیت ها و مبارزات حضرت امام خمینی(س) در مراحل مختلف تاریخ ایران و به نوعی بیانگر سیر تحولات فکری و مواضع سیاسی، فقهی، اجتماعی و اقتصادی ایشان است.

در مقدمه این کتاب آمده است: "پرداختن به تاریخ زندگانی مردی بزرگ و تاریخ ساز، چون امام خمینی(س) هم آسان است و هم مشکل؛ آسان است از آن جهت که این مرد بزرگ در دهه اخیر عمر خود، نه فقط انقلابی عظیم را تا پیروزی رهبری کرد، بلکه در سطح منطقه و جهان، شخصیتی مؤثر و سرنوشت ساز بود؛ از همین رهگذر از لحظه ای که زمام رهبری انقلاب شکوهمند اسلامی را در دست گرفت تا روزی که به دیدار خدای خویش شتافت، همواره نام او و مواضع و تصمیماتش در صدر اخبار و مقالات رسانه های گروهی جهان قرار داشت. این حضور حتی پس از چندسال از درگذشت وی همچنان ادامه دارد به گونه ای که در بیشتر دائرة المعارف های معتبر سیاسی جهان، بخش مفصلی به این مرد بزرگ و تاریخ زندگی و افکار و اندیشه های او اختصاص داده شده است. از این رو پژوهشگری که بخواهد درباره زندگی امام خمینی(س) به تحقیق بپردازد با مراجعه به آرشیو روزنامه ها و کتابخانه ها با انبوهی از خبر و مطلب روبرو می شود. اما این کار در عین حالی که از نظر وفور خبر و مطلب و منبع و مأخذ، کاری آسان می نماید، کاری صعب و مشکل است؛ زیرا هر کسی از ظن خود یار این چهره نادر تاریخی شده است؛ به ویژه که حاصل کار و نتیجه مبارزات و مواضع سرسختانه او در ارکان حاکمیت مستکبران و زورمندان و زورمداران جهان تزلزل افکنده است. کتاب "روزشمار زندگی امام خمینی(ره)" دوران حیات بنیان گذار انقلاب اسلامی را به چهار دوره "از تولد تا سال 1340"، "از 1340 تا مهاجرت به پاریس"، "از مهاجرت به پاریس تا 22 بهمن 1357"، "از 22 بهمن 1357 تا رحلت امام خمینی(ره) تقسیم کرده است.
در پایان این کتاب فهرستی از منابع فارسی و لاتین این اثر تحقیقی آورده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما