loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مدیریت بحران سیاسی در سیره امام خمینی (ره)

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده ابوالحسن حسین زاده جاغرق

ویراستار محمدرضا موسوی

مستندساز اصغر افتخاری

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 312

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37454 10003022
156,000 140,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این تحقیق، برآن است تا به سؤالات زیر پاسخ دهد:
ارکان اصلی الگوی مدیریت بحران سیاسی در سیره امام خمینی(ره) کدامند؟
مدیریت چیست؟
مهمترین مکاتب مدیریتی کدامند؟
ارکان واصول مدیریت کدامند؟
بحران چیست؟
شاخصه های یک بحران کدامند؟
مدیریت بحران چیست؟
رویکردها و الگوهای مدیریت بحران کدامند؟
وجوه مشترک الگوهای مدیریت بحران کدامند؟
مبانی الگوی رفتار مدیریتی حضرت امام(ره) کدامند؟
عناصر اصلی الگوی مدیریتی حضرت امام(ره) کدامند؟
وجوه مشترک و متفاوت الگوی مدیریت بحران امام(ره) با دیگر الگوها کدامند؟

با توجه به سئوالات فوق؛ به طور کلی فرضیه مؤلف عبارت است از:
الگوی مدیریت بحران امام(ره) در بستر الگوی مدیریت سیاسی ایشان شامل عناصر (برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت ورهبری، کنترل ونظارت، تصمیم گیری) می باشد.

مهمترین هدف این پژوهش پرکردن خلأ پژوهشی در باب ارائه الگوی کاربردی ازمدیریت بحران حضرت امام(ره) و ارائه الگوی مدیریت بحران براساس گفتمان بنیانگذار انقلاب اسلامی است.
این اثر که نوعی پژوهش توصیفی- تحلیلی است بر اساس تحلیل محتوا مستند به سیره نظری و عملی امام(ره) تدوین شده است و نگارنده با استفاده از منابع اصلی و فرعی شامل کتاب ها و مقالات دست اول و دوم، نرم افزار های متعدد از جمله صحیفه امام خمینی(ره) به بررسی و تبیین الگوی مدیریت بحران سیاسی رهبر کبیر انقلاب اسلامی پرداخته است.
قلمرو تحقیق به عرصه سیاسی جمهوری اسلامی ایران و در بازه زمانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 تا پایان حیات امام خمینی(ره) در سال 1368 محدود می گردد.

این کتاب شامل مقدمه، سه فصل و نتیجه گیری است.

در مقدمه، ابتدا ضرورت و اهمیت تحقیق تبیین شده، سپس به تعریف مسأله و سؤا ل های اصلی و فرعی پژوهش پرداخته می شود. ارائه فرضیه و مفروض، تبیین اهداف تحقیق، برشمردن کاربردهای آن، معین نمودن قلمرو تحقیق وتوجه به برجستگی های تحقیق، تشریح ساختار و انتخاب روش تحقیق از مهمترین مباحث مقدمه می باشد.

در فصل اول (چارچوب مفهومی ـ نظری)؛ نگارنده ضمن تعریف و تحلیل نظری مفاهیم اصلی تحقیق از جمله مدیریت و ارکان آن، بحران و شاخصه های آن، مدیریت بحران، الگوی مدیریت بحران، به مهمترین مکاتب مدیریتی، رویکردها و الگوهای رایج مدیریت بحران و اصول آن، اشاره نموده سپس با انتخاب الگوی مدیریت بحران سیاسی در سیره امام(ره)، مهمترین عناصر این الگو را، برمی شمارد.

در فصل دوم (مبانی و عناصر الگوی مدیریتی حضرت امام(ره)): مبانی رفتار مدیریتی امام(ره)، در قالب (علم و دانش، بینش و نگرش و ارزش و گرایش) مورد بررسی قرار گرفته است. آنگاه مهمترین عناصر الگوی مدیریتی امام(ره) شامل (برنامه ریزی، تصمیم گیری، سازماندهی، هدایت (رهبری، انگیزش و ارتباطات) و کنترل و نظارت) به عنوان زیر ساخت و بستر الگوی مدیریت بحران سیاسی مورد تحلیل واقع می شود. سپس در جمع بندی وجوه اشتراک و افتراق اصول مدیریتی امام(ره) با دیگر مکاتب رایج بررسی شده است.

در فصل سوم (مطالعه موردی: الگوی مدیریت امام(ره) در بحران تسخیر لانه جاسوسی): نگارنده با مطالعه موردی یکی از بزرگترین و طولانی ترین بحران های بعد از انقلاب اسلامی (تسخیر لانه جاسوسی) به تشریح عناصر اساسی در الگوی مدیریت بحران امام(ره) می پردازد.

سپس در جمع بندی و نتیجه گیری، نقاط اشتراک و نقاط افتراق الگوی مدیریت بحران امام خمینی(ره) با دیگر الگوهای رایج بررسی شده و آنگاه به تبیین نهایی الگوی مدیریت بحران امام(ره)، پرداخته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما