loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مدیریت ریسک های مالی ساختارهای صکوک

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37456 10003022
54,500 49,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در بازارهای سرمایه اسلامی، معاوضات نرخ بهره و دیگر صورتهای متعارف ابزارهای مشتقه مانند مشتقات اعتباری و اوراق اختیار معامله جدا شدنی، به دلیل ممنوعیت در قوانین اسلامی وجود ندارد.
بنابراین، الزامات مدیریت ریسک و ملاحظاتی که در مورد رقابتی بودن وجود دارد، ساختارهای صکوک را مجبور به توسعه بیشتر و ارایه جانشین های سازگار با شریعت به جای مشتقات سنتی می کند. بدون ساختارهای صکوک با چنین عمقی، بازارهای مالی نمی تواند در بسیاری از اقتصادهای نوظهور به طور کامل توسعه یابند.
برای همین هدف این کتاب، بررسی تحول بازارهای صکوک، توصیف ساختارهای صکوک و تحلیل ریسک های مختلف نهفته در ساختارهای صکوک حاکمیتی و شرکتی، می باشد.

در این نوشتار، ریسک نهفته در ابزارهای سنتی با درآمد ثابت را با آن دسته از ریسک های نهفته در ساختارهای صکوک مقایسه می شود. معاوضات نرخ بهره و دیگر ابزارهای مشتقه، برای مدیریت ریسک در ابزراهای سنتی با درآمد ثابت به کار گرفته می شوند.
از دیدگاه اسلامی استفاده از این ابزارها توسط مدیران دارایی جایز نیست، لذا این نوشتار در نظر دارد نحوه تبدیل به اوراق بهادار نمودن (توریق) را در صکوک تحلیل نموده و چهارچوبی سازگار با شریعت پیشنهاد دهد تا از این رهگذر بتوان کارکرد معاوضات نرخ بهره و مشتقات را در مدیریت ریسک صکوک عملی کرد.
در واقع این کتاب قصد دارد تا خلأ مهمی با عنوان سازوکارهای مدیریت ریسک در ساختاهای صکوک را تحلیل نماید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما