loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قدرت نرم و عدم خشونت

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده جین شارپ

مترجم سید رضا مرزانی

ویراستار نادر احمدی

مستندساز اصغر افتخاری

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 244

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37517 10003022
122,000 109,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

از آنجایی که محتوای اصلی قدرت نرم را این ایده تشکیل می دهد که می توان بدون اعمال خشونت به اعمال قدرت اهتمام ورزیده و نتایج مطلوب را با هزینه های اندک تحصیل نمود. از این منظر ورود به حوزه قدرت نرم، متضمن درک اشکال سیاست هایی است که می تواند حامل قدرت بدون خشونت باشد. به طور طبیعی قدرت نرم نیز همانند قدرت سخت از متقاضیان زمانی و مکانی تأثیر پذیرفته و شاهد ارائه اشکال نوین قدرت در هر عصر و زمانه ای خواهیم بود. اثر حاضر از حیث توجه به این موضوع منحصر به فرد بوده و بدون تأیید محتوای سیاست های مورد بحث، می توان ادعا نمود که جوهره قدرت نرم در عمل مورد ارزیابی قرار گرفته است.

مؤلف در این اثر تلاش کرده است تا ابعاد مختلف اقدام بدون خشونت را به بوته آزمون کشیده و رویکرد آن به قدرت، روش های خاص تولید این قدرت، پویایی آن در بستر مجادلات و شرایط موفقیت یا شکست آن را مورد بررسی قرار دهد. نویسنده در این کتاب با بهره گیری از تئوری و مثال های گوناگون، یک عرصه استراتژیک پیچیده را روشن و قابل فهم ساخته است. کتاب تصویر روشنی از گذشته ارائه می نماید و زوایای پنهان بسیاری از حوادث تاریخ معاصر را برای خواننده آشکار می نماید.

کتاب حاضر با مقدمه ای از ناشر به همراه دو فصل در موضوع فوق به بحث پرداخته است.

در مقدمه کتاب با عنوان «قدرت بدون خشونت»، نویسنده به دنبال پاسخ به این سئوال است که کدام یک از قدرت های سخت و نرم در عصر حاضر؛ دارای برتری، مطلوبیت و ضریب نفوذ بیشتری هستند؟

بر همین اساس نویسنده با عنایت به تجربه منحصرب فرد انقلاب و جمهوری اسلامی در ایران، تلاش نموده است تا ضمن بررسی، ارزیابی، هزینه، اعتبار درونی و بیرونی، و نمود قدرت در ابتدا و بررسی قدرت خشن و قدرت ملایم، به سئوال فوق پاسخ داده و موضوع را بررسی نماید.

در فصل اول با عنوان «ماهیت و کنترل قدرت سیاسی»، در مورد ماهیت بنیادین قدرت سیاسی، ریشه های اجتماعی قدرت سیاسی (از جمله منابع قدرت، قدرت و فرمانبرداری)، مردم و اطاعت (دلایل فرمانبری، همکری با کارگزاران، طبیعی بودن فرمانبرداری)، نقش رضایت (فرمانبرداری داوطلبانه، رضایت و استمرار آن)، نظریه کنترل (شیوه های سنتی کنترل، شیوه های نوین کنترل، شواهد تاریخی و تکنینک های اعمال کنترل)، بحث و بررسی شده اند.

در فصل دوم با عنوان «اقدام بدون خشونت»، در مورد ویژگی های اقدام بدون خشونت، تصحیح کج فهمی ها، بی توجهی به اقدام بدون خشونت و مثال ها و نمونه های از حوادث رخ داده در جهان که به نوعی اقدام بدون خشونت را به روشن به تصویر کشیده اند، بحث و بررسی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما