loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درسنامه آشنایی با ادیان و مذاهب: بازشناسی ادیان توحیدی و بررسی فرق اسلامی و ضاله

مجموعه کتاب های علمی تخصصی آموزش مداحی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

دانش ملل و نحل شناسی از علوم آلی است که وظیفه خود را تبیین صحیح و دقیق آموزه های اعتقادی فرق و مذاهب گوناگون اسلامی و ادیان دیگر قرار داده است.

مطالعه و اندیشه درباره ملل و نحل و ادیان و مذاهب مختلف، خواننده را به عمق اختلافات و ریشه های اعتقادات مختلف مذاهب سوق داده و به اسلام شناسی او کمک شایانی می کند. چون تا انسان شناخت کامل از آراء و افکار رهبران و پیروان دیگر ادیان و مذاهب موجود، نداشته باشد، نمی تواند به فرموده قرآن کریم قول حسن و دین برتر را شناسایی کند.

آنگاه که کمالات و معارف دین مبین اسلام به عنوان دین خاتم، کشف و معرفی شود، با ایجاد بستر مقایسه و تمایز می توان عیار حقیقی معارف ناب دین اسلام و مذهب حقه شیعه را قدر شناخت و در برابر هجمه ها و توطئه های دیگر مکاتب فکری و مذاهب و ادیان ناحق به دفاع و مقابله پرداخت.

بنابراین پژوهش حاضر در فصل ها و بخش های مختلف می کوشد تا پژوهشگر را بطور کلی با تعریف دین، مذهب، ملل و نحل آشنا کرده و به معرفی ادیان و مذاهب نامی دنیا بپردازد. سپس با رجوع به دین اسلام ضمن شناسایی و معرفی آن به بررسی مهمترین مذاهب منشعب از آن پرداخته و مقایسه ای بین مذاهب اسلامی انجام دهد و در پایان به معرفی اجمالی فرق ضاله و عرفانهای نوظهور و نقد و بررسی چند مکتب عرفانی مشهور در قرن حاضر می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما