loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درسنامه فرهنگ سازی دینی و رسالت ستایشگری

مجموعه کتاب های علمی تخصصی آموزش مداحی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

به برکت عشق و علاقه بسیاری از مردم به ائمه اطهار(ع) و بویژه سرور شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، هر جا پرچم عزا بر پا شود و مداح محترمی با صدای دلنواز خویش، فضای زیبا و توام با معنویتی را ایجاد کند، جمع کثیری از شیفتگان ائمه گردهم می آیند و می تواند آثار و برکات هنر خود را مشاهده نماید.

با این حال این سوال که آیا می توان از این فرصت ارزشمند و وقت گذاری متدینین جامعه، بهره بیشتری برای اصلاح فرهنگ جامعه برد و خدمت بیشتری به جامعه اسلامی نمود؟ می تواند با مطالعه دقیق و توام با علاقه، دروس درسنامه رسالت ستایشگری بدان پاسخ داد.

البته لازم است به واسطه پیچیدگی مباحث، مطالب متناسب با روال مطرح شده، مورد مطالعه قرار گیرد و بخش های دارای نکات قابل بحث دراین کتاب، در قالب مباحثه با دوستان، به صورت کامل درک شود.

برای آنکه این اثرگذاری در اصلاح فرهنگ جامعه گسترش یابد، نخست باید به این نکته مهم توجه نمود که معمولا وقتی بحث اصلاح فرهنگ جامعه از رهگذر فعالیت های یک مداح مطرح می شود، ذهن انسان بر فعالیت های خاص مداحان در جلسات مذهبی متمرکز می شود.

هرچند این بخش از عمده ترین عرصه های تاثیرگذاری مداحان در فرهنگ جامعه است، اما معمولا همه افراد از جمله مداحان از جهات مختلف و متنوعی در تغییر و تحولات فرهنگی جامعه مشارکت می کنند که شناخت آن عرصه ها می تواند تاثیر زیادی در افزایش انگیزه ستایشگران عزیز در مطالعات فرهنگی داشته باشد.

'حسن بنیانیان' نویسنده کتاب فرهنگ سازی دینی و رسالت ستایش گری از پژوهشگران حوزه اجتماعی و دینی است که علاوه بر ریاست کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی، چند سالی نیز به عنوان رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات فعالیت کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما