loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

با نور مهدی (عج) هدایت شدم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37564 10003022
30,000 27,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب پژوهشی در قلمروی مهدویت است که هدف اصلی نویسنده آن ارائه متنی مستدل برای دفاع از حقانیت تشیع است.

نویسنده در این کتاب درباره برخی احادیث پیامبر اکرم(ص) در موضوع مهدی(عج) که میان همه مسلمانان پذیرفته شده و از تحریف محفوظ مانده اندیشیده و بر این باور است که پژوهشگر از راه تدبر در روایات مربوط به مهدی منتظر خواهد توانست گروه نجات یافته را باز شناسد.

ولیعصر(عج) از نگاه غیر شیعیان، اثبات حقانیت تشیع به وسیله روایات مربوط به حضرت مهدی(عج) و زندگی نامه کوتاهی از نویسنده یمنی کتاب ، از دیگر موضوعات کتاب است.

این کتاب در سه بخش اصلی تدوین شده که بخش نخست آن به زندگی نامه مؤلف شامل مباحث دوران کودکی، تفاوت مذهب زیدیه با مذهب اثنی عشری و سیر تحولات در مذهب زیدی می پردازد.

بخش دوم دارای عنوان تحصیلات علمی بوده که آشنایی با امامیه، کشف حقیقت، ورود به تشیع، مشکل بزرگ بر سر راه نفاق و آینده اسلام و تشیع از جمله موضوعات آن است.

بخش سوم کتاب با عنوان «با نور مهدی هدایت شدم» شامل چند پرسش بنیادین است : جانشینی پیامبر اکرم(ص) چگونه تحقق پیدا می کند، چگونه مهدی منتظر پی می برد که همان مهدی موعود(عج) است، آیا مهدی منتظر معصوم است، آیا اهل بیت(ع) اکنون موجود هستند، چرا مهدی(عج) در روایات با صفت منتظر آمده است، اقتدای حضرت عیسی(ع) به مهدی منتظر به چه معناست و شباهت های حضرت عیسی(ع) و حضرت مهدی(عج) بی حکمت نیست از جمله پرسش های این فصل است.

در این کتاب آمده است: سید یحیی از شیعیان زیدی یمن است که پس از جست و جوی فراوان در کتاب های اهل بیت(ع)، اهل سنت و زیدیه و با عنایت امام عصر(عج) به شیعیان 12 امامی پیوسته است.

در ادامه تصریح شده است: وی مدت ها در منطقه خود به عنوان روحانی زیدی به تبلیغ و تدریس می پرداخت و به خوبی با زوایای مذاهب اهل سنت و زیدی آشنا بود.

در پیشگفتار این کتاب آمده است: اکنون باید به دو پرسش پیش روی خود پاسخ دهیم، نخست اینکه سرچشمه پیدایش تشتت چیست و دوم اینکه آیا راهی برای بازگشت به مسیر اصلی، اسلام اصیل و وحدت کلمه وجود دارد.

در ادامه یادآور شده است: پرسش نخست پاسخ روشنی دارد و در اینگونه موارد نمونه های مختلفی در روایات اهل بیت(ع) و امامان مشاهده می شود.

در بخشی از این کتاب آمده است: دلیل اصلی پیدایش تفرقه به باور ما شیعیان خودخواهی و نادیده گرفتن فرمان خدا و فاصله گرفتن از سنت پیامبر اکرم(ص) و جانشینش در زمین است و در برابر برای بازگشت به اسلام اصیل راهی جز پیروی از دستورهای خداوند و بازگشت به مرجعیت و سنت رسول خدا(ص) یعنی نقطه مشترک اندیشه ما مسلمانان عالم وجود ندارد بنابراین مرجعیت دینی رسول خدا(ص) که با راهنمایی و هدایت قرآن همراه است مناسب ترین روش برای پیمودن امت اسلامی است.

در این کتاب در پاسخ به پرسش آیا مهدی منتظر معصوم است تصریح شده است: اجماع مسلمانان حضرت مهدی(عج) از دانشمندان امت است و اکنون این پرسش مطرح می شود که آیا ایشان دانشمند مجتهد مانند دیگر علمای مسلمان است یا عالمی معصوم است که کلامش مانند پیامبر اکرم(ص) است و بر عالم، جاهل، مجتهد و مقلد واجب است در همه زمینه ها از وی تقلید کنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما