loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رویکرد متعالی فقه اسلامی به حقوق بشر

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37570 10003022
25,000 22,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اثر حاضر، مصاحبه هایی با برخی از صاحب نظران عرصه فقه پژوهی در زمینه نوع نگرش دین اسلام نسبت به حقوق بشر است.

در این نوشتار که حاصل گفت وگو با چند تن از فقیهان معاصر (آیت الله حائری شیراری، آیت الله کعبی، آیت الله دری نجف آبادی، آیت الله محسن اراکی و آیت الله محمد یزدی) است، به رویکردهای دین اسلام در مورد مجازات مجرمان، مصادیق حقوق بشر، رابطه کرامت انسانی و فلسفه مجازات انسان ها، چیستی حق و منشا انتزاع آن در نگرش اسلامی، نمونه های نقض حقوق بشر در جهان غرب، فلسفه مجازات های اسلامی، مقایسه زندان و حدود الهی، سازگاری حقوق بشر با حدود الهی و مفهوم بشر و حقوق بشر، پرداخته شده است.

شرکت کنندگان در این گفت وگوها، سعی دارند از منظری فقهی و حقوقی، به مقوله حقوق بشر نگریسته و نقش مثبت فقه در تعالی بخشی و انسان سازی نظام حاکم بر زیست اجتماعی را، اثبات نمایند و ناکارآمدی نظام کنونی حقوق بشر جهانی در ایجاد عدالت، امنیت و رفاه برای عموم مردم جهان را، اثبات نمایند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما