loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روش شناسی علم و الهیات: بررسی و نقد دیدگاه ننسی مورفی

ناشر انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

نویسنده منصور نصیری

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 200

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37588 10003022
60,000 54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نگاشته حاضر، مشتمل بر سه فصل می باشد.

فصل نخست، با عنوان «درآمدی بر بحث علم و دین» بررسی تاریخی چگونگی ارتباط دین و علم در دوره های مختلف و حساس تاریخی را به عهده دارد.

در فصل دوم، که به لحاظ موضوع کتاب مهم ترین بخش را تشکیل می دهد، درصدد تبیین دیدگاه ننسی مورفی درباره ارتباط علم و الهیات برآمده است.

و در نهایت در فصل سوم، به نقد و بررسی دیدگاه مورفی پرداخته شده است.اشکالات مورد نظر نویسنده در سه دسته کلی گنجانده شده است:
1.اشکالات مربوط به روش شناسی مورد نظر مورفی 2.اشکالات مربوط به محتوای دیدگاه مورفی 3.اشکالات مربوط به بیان دیدگاه های دیگر.

لازم به ذکر است مورفی از میان آثار مختلف خود، عمدتا در سه کتاب دیدگاه خود را درباره ارتباط علم و دین بیان کرده:
1.آشتی علم و دین 2. الهیات در عصر استدلال علمی 3.در باب سرنوشت اخلاقی جهان
در کتاب حاضر، برای آنکه دیدگاه مورفی درباره این موضوع به صورت کامل بدست آید، با راهنمایی استاد دکتر لگنهاوزن، نخست بخش های مربوط به علم و دین از سه کتاب مذکور ترجمه و تلخیص شده ، سپس نقدهای اندیشمندان معاصر بر نظرات مورفی آورده شده، البته جهت جامع تر شدن تحقیق به تدوینی که مورفی در مورد روش شناسی علمی لاکاتوش ارائه کرده، بسنده نشده و به طور مستقیم به آثار خود لاکاتوش مراجعه شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما