loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی موضوعی بر معرفت شناسی معاصر

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37593 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر به معرفی مطالعات فلسفی مربوط به معرفت شناسی اختصاص یافته است و نگارنده طی آن به سوالاتی از این دست، پاسخ می دهد: منبع معرفت، چگونگی تحصیل معرفت، چگونگی تشخیص معرفت از عقیده و رای صرف، چگونگی اعتماد به معرفت دیگران، نیز این که شکاکیت به چه ترتیبی، مفروضات متداول در معرفت را مورد تردید قرار می دهد؟

به تصریح نگارنده: "کتاب حاضر مشتمل بر دو موضع محقر و وحدت بخش، اما در عین حال مثبت و سودمند می باشد. نخستین آن ها پذیرش صدق به عنوان نوعی مطابقت است. فرقی نمی کند که درباره ی توجیه، چه نظریه ای را پذیرفته باشیم. از این رو نسبیت در باب صدق را به چالش می گیریم. دومین موضع، نقش محوری است که ما در ارزیابی توجیه فلسفی و علمی به تبیین اختصاص می دهیم؛ موضعی که گاهی تبیین گرایی خوانده می شود. تبیین گرایی ما برخاسته از ارتباط مساله ی دیرینه ی نسبت میان شهود و تئوری در معرفت شناسی است.
پیام عمده ی این کتاب، آن است که معرفت شناسی ای زنده و پویا است که تعامل یا علوم شناختی، نظریه ی تصمیم و پژوهش های میان فرهنگی موجب استحکام آن گردد".
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

امیرحسین کیوانی راد

معرفت شناسی ازدوسو قابل طرح است.اینکه چه معرفتهایی از یک معرفت شناسی منشعب میشوند و دیگری معرفتهایی که در موضوع واحد معرفت شناسی میگنجند.یکی دایره آن رامحدود ودیگری وسعت میدهد.ازاین کتاب درباره شناسایی معرفتهایی که درآینده احتمال حضور و ظهور دارند میتوان استفاده کرد.بهرحال معرفت وحدت دارد و این پذیرای کثرت است.

15 تیر 1401

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما