loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب شناخت غررالحکم و دررالکلم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37661 10003022
80,000 72,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب شناخت غررالحکم و دررالکلم، پژوهشی در قلمروی مرجع شناسی بوده و هدف اصلی آن ارائه کتاب شناسی غررالحکم و دررالکلم است.

در مقدمه این کتاب آمده است: جای هیچ تردیدی نیست که شخصیت علی ابن ابیطالب(ع) را مانند هیچ یک از چهره های تاریخ نمی توان معرفی کرد و کلام وی نشانگر شخصیت این امام بزرگوار است.

در بخشی دیگر تصریح شده است: ما با انسانی سر و کار داریم که هدف والا دارد و دارای عالی ترین حد معرفت انسان، جهان و خداست و در تقوا و فضائل در بالاترین درجه قرار دارد.

در ادامه آمده است: علامه جعفری معتقد است شخصیت امام علی(ع) چنانکه در قلمروی مکتب های الهی با پیامبرانی مانند حضرت ابراهیم(ع)، موسی(ع) و عیسی(ع) هم ردیف بوده که در حوزه کاروان انسانیت سیر تکامل را هدف خود گرفته در صف نخست قرار دارد.

در بخش دیگر این مقدمه یادآور شده است: یکی از سردمداران مکتب مادی گری می گوید علی ابن ابیطالب(ع) بزرگ بزرگان و یگانه نسخه ای است که نه شرق و نه غرب و نه گذشته و امروز صورتی مطابق با این نسخه ندیده است.

نویسنده در این مقدمه خاطر نشان کرده است: دانشمند مسیحی می نویسد او از این دنیا رخت بر بست در حالی که رسالت خود را به جهانیان نرسانده بود مانند پیامبرانی که در جوامعی مبعوث می شدند که گنجایش ایشان را نداشتند و در زمانی ظهور می کردند که زمان آنها نبود.

در بخشی دیگر از این مقدمه تصریح شده است: افزون بر شخصیت امام، کلام و سخن حضرت به منزله یکی از ابعاد وجودی ایشان در جوامع مسلمان و غیر مسلمان بررسی و تحلیل شده است.

در این مقدمه تصریح شده است: همانگونه که در تجلیل از شخصیت امام کتاب های مختلف را می توان فراهم کرد، در معرفی و سخنان حضرت و تمهید از آنها می توان مجموعه ای قطور گردآوری کرد.

در بخشی دیگر از مقدمه با اشاره به سخنی از محمد عبدوه آمده است: مطالعه اجمالی 200 کتابی که اهل سنت در فضائل اهل بیت(ع) نوشته اند بیانگر آن است که علمای اهل تسنن در کتاب هایشان برای امام علی(ع) صفت های مختلف مانند امام المتقین، خلیفةالله فی الارض، خلیل الله و حبیب الله آورده اند.

نویسنده در این کتاب تصریح کرده است: فصاحت و بلاغت سخنان پیشوای نخست شیعیان سبب شد جردجرداق 200 بار نهج البلاغه را مطالعه کند.

در بخشی دیگر از مقدمه کتاب شناخت غررالحکم و دررالکلم تصریح شده است: مناسب است غررالحکم را برادر نهج البلاغه بخوانیم، زیرا غررالحکم مانند برادر بزرگ خود در پی درمان رنج های معنوی و مادی بشر است.

در ادامه آمده است: محمدتقی جعفری، مفسر نهج البلاغه می نویسد نهج البلاغه تنها کتاب دیروز و امروز نیست بلکه کتاب فردا هم است.

در بخش پایانی این مقدمه تصریح شده است: آنچه درباره نهج البلاغه گفته شد در واقع توصیف کلام حضرت است تفاوت ندارد که سخن در نهج البلاغه، غرر یا کتابی دیگر باشد بنابراین انسانی که گرفتار در مشکلات مادی و معنوی امروز بوده عمیق تر و گسترده تر از انسان 14 قرن قبل است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما