loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خانواده موفق: ارتباط والدین و فرزندان

3 (2)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37695 10003022
95,000 85,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب شامل موضوعات خانواده، تربیت خانوادگی، ارتباط والدین و کودکان، خانواده و جنبه های مذهبی است.

کتاب خانواده موفق دارای چهار فصل در قالب عناوین بسترهای لازم برای خوشبختی و موفقیت، ویژگی های خانواده موفق ، عوامل آسیب زا در خانواده و راهکارهای موثر ارتباط با فرزندان است.

این کتاب پژوهشی در قلمروی علوم تربیتی و روانشناسی بوده و هدف اصلی نویسنده ارائه راهکارهای موثر برای موفقیت والدین در تامین نیازهای فرزندانشان است.

این کتاب به نکات مهمی درباره والدین و فرزندان اشاره دارد و وظایف اسلامی آنها را بیان می کند ضمن اینکه ضرورت ایمان و اخلاق به مثابه عوامل سعادت مورد تاکید قرار گرفته و در ادامه مقدمه به خوش بینی و خوش زبانی اشاره شده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب تصریح شده است: در نظام اسلامی، سعادت انسان که غایت آفرینش اوست در ضمیر و قرب خداوند تجلی پیدا کرده است.

نویسنده با اشاره به معیارهای زندگی موفق آورده است: آشنایی با تفاوت های زن و مرد، تامین نیازهای جنسی و عاطفی، مراقبت از فرزندان و تربیت صحیح آنها برای زندگی سالم و موفقیت زناشویی لازم است.

در بخش بسترهای لازم برای خوشبختی و موفقیت نیز آمده است: خانواده موفق با رعایت نکته هایی می تواند بسترهای خوشبختی را افزایش و بسترهای بدبختی را کاهش دهد.

در ادامه نیز شرایط سالم در انتخاب همسر، محل زندگی، تعداد فرزندان، شیوه اداره بسترهای خوشبختی و موفقیت در خانواده و موانع و فقدان شرایط بسترساز بدبختی آورده شده است.

در این کتاب خاطرنشان شده است: در روایتی آمده انسان موفق و خوشبخت در شکم مادر خود خوشبخت تر و انسان بدبخت و ناموفق در شکم مادر خود هم چنین است، بخشی از موفقیت مردم بزرگ جهان مرهون چگونگی ولادت آنها بوده، چنانچه بخشی از بدبختی برخی افراد به انحرافات والدین در دوران جنینی آنها مربوط است.

در این فصل آمده است: قرآن کریم از دو مرد یعنی یحیی بن زکریا و عیسی بن مریم به سلامت و پاکی در ولادت یاد کرده است، بنابراین اگر روایت سعادت و شقاوت فرزند را به رحم مادر مربوط دانسته و از پدر سخنی به میان نیاورده از آن روست که سرچشمه خوشبختی و بدبختی فرزند عمدتا در مراحل جنین در رحم رقم می خورد.

در فصلی دیگر از این کتاب تصریح شده است: خانواده موفق خانواده ای است که نگران برنده و با زنده شدن خود و نوسان بین آنها نیست، بلکه در اصل روشی را انتخاب می کند که در آن کسی به فکر مقابله و رقابت نباشد تا بحث برنده و بازنده مطرح شود.

نویسنده با اشاره به دیگر ویژگی های خانواده موفق آورده است: در چنین خانواده ای بدون اینکه از کسی حق سخن گفتن، اظهار نظر و تصمیم گیری گرفته شده باشد تمام اعضای خانواده درباره تمام برنامه هایی که به آنها مربوط است می اندیشند و با انگیزه نظر می دهند و واقع بینانه به نتیجه رضایت خواهند داد.

در ادامه آمده است: در این خانواده به کسی بی حرمتی نمی شود و کسی مستحق تحقیر نیست و پدر و مادر در این خانواده واقع بین هستند و امید بیشتری به موفقیت دارند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما