loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معیار اندیشه (منطق مقدماتی)

سلسه دروس اندیشه های بنیادین اسلامی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37696 10003022
85,000 76,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب در چهار بخش تدوین شده است. در بخش نخست، علاوه بر معرفی دانش منطق، به تاریخچه پیدایش آن اشاره گردیده است. بخش دوم حاوی مطالبی درباره قواعد تعریف و انواع تعریف است. در بخش سوم طی مباحثی چون "قضایای حملی و شرطی متصله و منفصله"، "قواعد مختلف استنتاج صوری"، "استدلال غیر مباشر "و "صناعات خمس"، اجزای تشکیل دهنده استدلال و "منطق استنتاج "بررسی شده. در بخش پایانی همراه با مثالهایی درباره انواع مغالطات توضیح داده میشود.

این کتاب بخش هایی هم چون چیستی منطق، تعریف منطق و منطق استنتاج را در بر می گیرد.

منطق علمی ابزاری است که به علوم دیگر خدمت می کند و می توان آن را خادم علوم دیگر نامید، اگر چه برخی از این دانش روی برتافته و یا آن را بی فایده می نامند یا حتی با آن مقابله می کنند اما اقبال عمومی اندیشمندان مسلمان به این دانش حکایت از ارزشمندی و فایده عملی آن دارد.

از زمان نهضت ترجمه قرن دوم هجری که منطق وارد فرهنگ اسلامی شد بزرگانی مانند فارابی، ابن سینا، غزالی، خواجه نصیرالدین طوسی، قطب الدین رازی، علامه حلی و صدرالمتالهین کتاب های بی شماری در این زمنیه نوشته اند و بر تدریس منطق از آن دوران تا دوران کنونی همت گمارده اند.

در این کتاب از منابع اصیل مانند المنطقیات فارابی، الاشارات و التنبیهات ابن سینا، اساس الاقتباس خواجه نصیرالدین طوسی و شرح المطالع قطب الدین رازی، الجوهر علامه حلی و کتب ارزشمندی مانند المنطق مظفر و منطق سوری خراسانی نیز استفاده شده و کتابی است که بسیار برای کسانی که می خواهند با منطق به صورت مقدماتی آشنا شوند، ارزشمند است.

بخش های چهارگانه کتاب عبارتند از:

بخش اول: منطق چیست؟
بخش دوم: منطق تعریف
بخش سوم: منطق استنتاج
بخش چهارم: مغالطات
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما