loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کارگاه ترجمه عربی به فارسی همراه با نکات نگارشی و ویرایشی

3.7 (3)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37698 10003022
120,000 108,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

موضوع کتاب، بررسی مبانی ترجمه متون عربی به فارسی همراه با ذکر نکات نگارشی و ویرایشی در این زمینه است.

در این اثر ابتدا تعریفی از ترجمه و انواع آن ارایه گردیده و سپس عناصر فرهنگی موجود در دو زبانی که به یکدیگر ترجمه می شوند مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
آنگاه به توصیف جملات و عبارات در زبان عربی پرداخته شده و ویژگی های جملات پایه و پیرو، مبانی اقتباس تعابیر ادبی و کنایی در نظم و نثر عربی به ویژه تعابیر و متون قرآنی و روایی مورد بحث و بررسی ادبی قرار گرفته است.
در ادامه نویسنده به بحث در مورد لایه های مختلف زبانی پرداخته و راهکارهای ترجمه صحیح واژگان، ترکیب ها و ساختارهای زبان عربی را بررسی نموده است.
در همین زمینه وی به نکات ویرایشی و نگارشی در ترجمه واژگان اعم از اسم، فعل، حرف و جملات عربی اشاره کرده و معادل یابی الفاظ در زمینه انواع مفعول، تمییز، اسامی، صیغه تعجب، موصولات، تبدیل ماه های رومی و میلادی به قمری، افعال ماضی و مضارع، فعل مستقبل، تغییر زمان جمله، حروف ربط و سایر معادل های حروف و افعال در زبان فارسی را شرح داده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما