loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ معاصر ایران از دیدگاه امام خمینی (س)

تبیان دفتر بیستم

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37760 10003022
245,000 220,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «تاریخ معاصر ایران از دیدگاه امام خمینی (س)» دفتر بیستم از آثار موضوعی تبیان ها است که توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) استخراج و تنظیم شده است. در این اثر، دیدگاه های امام خمینی در مورد رویدادهای تاریخ معاصر ایران از قاجار تا انقلاب اسلامی در چهار بخش و چندین فصل بدین شرح گردآوری شده است:

بخش یکم: قاجاریه تا انقلاب شامل: استعمار در ایران، ماهیت حکومت قاجار، قیام علیه استعمار و استبداد و نهضت مشروطیت.
بخش دوم: دوره رضاخان شامل: رویکار آمدن رضاخان، ویژگی های حکومت رضاخان، سیاست مذهبی رضاخان، سیاست فرهنگی رضاخان و....
بخش سوم: دوره محمدرضا شاه شامل: حوادث مهم و جنبه هایی از دوران حکومت محمدرضا شاه.
بخش چهارم: دوره مبارزه و قیام شامل: انگیزه قیام، ویژگی های قیام، امام در تبعید، مقابله رژیم با انقلاب و....
در تنظیم قطعات منتخب هر یک از فصول و عنوان های فرعی، ترتیب و توالی تاریخی صدور آنها از طرف امام ملاک عمل بوده است نه توالی منطقی مطالب و مشخصات کامل مآخذ براساس شماره مسلسل مندرج در پایان هر فیش در انتهای کتاب آورده شده است.

بخش از مقدمه کتاب:
با نگاهی گذرا به زندگی امام خمینی(س) به سهولت می توان یافت که ایشان به عنوان شاهدی کنجکاو و دردمند، قوت و ضعف نیروهای درگیر در معارضات سیاسی را شناسایی کرده و سپس در هنگامه عمل، درسهای تاریخ را با قاطعیتی چشمگیر به کار بسته اند. ایشان از بدو کودکی و نوجوان که با نامهربانیها و مظالم زمان خویش روبه رو شدند، دست ظلم را به عینه در همه جهات مشاهده نمودند و بالاتر از همه، سلطه استعمار را بر جامعه و سرزمین خود لمس کردند. امام خمینی(س) در زمره رجال و شخصیتهای نادر و بی نظیر تاریخی هستند که از حوادث اعصار، متوالیاً درسهای فراوانی آموخته و بدین سان هنرمندانه با تلفیق دین و سیاست، بزرگترین رویداد تاریخ معاصر را رقم زدند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما