loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی و تحلیل مناظرات شیعیان امامیه عصر ائمه اطهار علیهم السلام

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37772 10003022
55,000 49,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«بررسی و تحلیل مناظرات شیعیان امامیه عصر ائمه اطهار(ع)» عنوان کتابی است که نویسنده آن در پی بررسی آداب، دلایل بروز و نتایج مناظرات شیعیان در دوره ای از تاریخ اسلام است.

حجت الاسلام محمدجواد یاوری سرتختی، نویسنده این اثر، ابتدا تاریخ و آداب مناظره و همچنین زمینه های آن را در جهان اسلام بررسی می کند. محورهای مناظرات، اصول و شیوه های حاکم بر آن، اهداف و نتایج مناظره و طرفین مناظرات، دیگر مباحث این کتابند.

این اثر با رویکردی تاریخی، گزاره های کلامی را در حوزه مناظرات شیعیان امامیه هم عصر ائمه(ع) بررسی می کند. در واقع، نویسنده کتاب با کاوش زمینه های شکل گیری مناظرات و همچنین محتوای آن ها، در پی یافتن اندیشه های شیعی آن دوران است.

انحرافات سیاسی، اجتماعی، فکری و عقیدتی که با رواج فرقه ها و مذاهب متعدد کلامی و فقهی پس از وفات پیامبر(ص) شکل گرفته بودند، مهمترین عوامل شکل گیری این مناظرات دانسته شده اند.

در این کتاب، انحرافات فکری در حوزه فهم مباحث عقیدتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، مهم ترین محورهای مناظرات شیعیان امامیه عصر ائمه اطهار(ع) معرفی شده اند. بهترین نتایج حاصله از این مناظرات، روشن شدن حق، جدایی برخی منحرفان از اندیشه باطل و گراییدن به شیعه بود.

فصول هفت گانه کتاب عبارتند از:
فصل اول: کلیات
فصل دوم: تاریخ و آداب مناظره در اسلام
فصل سوم: زمینه های مناظرات
فصل چهارم: محورهای مناظرات
فصل پنجم: اصول و شیوه های مناظرات
فصل ششم: اهداف و نتایج مناظرات
فصل هفتم: گروه ها و افراد طرف مناظره
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما