loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه دین

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37778 10003022
145,000 130,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فلسفه دین، فهم، تحلیل و استدلال عقلانی در حوزه دین است، و دین امری واقعی است که همچون عقل و البته فراتر از آن سعی در بیان حقیقت یا فراهم ساختن مقدماتِ یافتِ حقیقت برای آدمیان دارد. عقل ابتدا در فهم بهتر و عمیق تر دین، و سپس در استدلال بر اساس آن فهم، به آدمی کمک می کند، و دین و شریعت نیز در پالایش و گشایش محدودیت های عقلی مددکار عقل است و هر دوی این مضامین در مباحث فلسفه دین به وفور به چشم می خورد.

کتاب پیش رو نوشته یکی از فیلسوفان بنام غربی، ویلیام جی. وین رایت، استاد فلسفه دانشگاه ویسکانسین میلواکی است که افزون بر اینکه ویراستار مجله ایمان و فلسفه است آثاری از جمله عرفان، عقل و دل و خدا و فلسفه دارد.

مؤلف در این اثر با عنوان فلسفه دین در ضمن هشت فصل کوشیده است مهم ترین مباحث مرتبط با فلسفه دین را همراه با نقدها و دفاعیه ها و ضعف ها و قوت ها به سبکی منطقی و دسته بندی شده ارائه دهد.

وی در این کتاب موضعی مثبت دارد و کوشیده است نقد و تحلیل مناسبی از ادعاهای مخالفان و ضعف های موافقان ارائه دهد.
از این رو به نظر می رسید این اثر نیاز به نقدی گسترده و جامع ندارد، اما با این حال در پاره ای مواضع به صورت بسیار مختصر در قسمت پی نوشت به برخی مواضع طرح این مسائل در حوزه تفکر اسلامی اشاره ای شده است و اعدادی که در کروشه ثبت شده به این پی نوشت ها اشاره دارد و اعدادی که در کروشه ثبت نشده به پی نوشت مؤلف مربوط است.

این نکته نیز گفتنی است که مسائل مطرح شده در این کتاب، همگی، منطبق بر نوع نگاه غرب به این مسائل است و نحوه پاسخ گویی متفکران مسلمان به این مسائل که به دلیل ابتنا بر عقل، شهود و شریعت اسلام، غنای بسیار بالایی دارد خود مقوله ای جداگانه است و می طلبد که اندیشمندان در مسائل دینی با رجوع به این میراث عظیم، عمق و دقت آثار علمی اسلامی را در برابر دیدگاه مشتاق جهانیان تجلی دهند.

فصول هشت گانه کتاب عبارتند از:
فصل اول: ذات خدا
فصل دوم: براهین اثبات وجود خدا
فصل سوم: مسئله شر
فصل چهارم: جاودانگی
فصل پنجم: عرفان و تجربه دینی
فصل ششم: ضد قرینه گرایی
فصل هفتم: آیا خداباوری بهترین تبیین است؟
فصل هشتم: تنوع ادیان
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما