loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پیشانی صبح: مجموعه شعر برای امام خمینی (س)

ناشر موسسه چاپ و نشر عروج

نویسنده حسین اسرافیلی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 69

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37813 10003022
19,000 17,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مجموعه «پیشانی صبح» اشعاری به سبک غزل و شعر نو است که حسین اسرافیلی، در سوگ و رسای حضرت امام خمینی(س) سروده است.

در این کتاب شعرهایی با عناوین "پیشانی صبح"، "کاروانی همه بارش خورشید"، "مطلع فجر"، "لبیک یا خمینی"، به مناسبت ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی و "عطش کهنه عشق" برای ناراحتی قلبی امام و انتقال از قم به جماران، "امانت" در سوگ شهیدان رجایی و باهنر، "خلوتی با شهیدان" و "محشر دیگر"، "نوح و توفان"، "در جستجوی آفتاب" و "بی تو" در سوگ امام خمینی(س) آمده است. در مجموعه "پیشانی صبح" دو قطعه شعر ترکی آذری نیز با عنوان "بهار، خیمه وئروبدی باغلارا" و "بولود کیمی" و ترجمه منظوم آنها با عنوان "بهار بر باغ ها خیمه زده است" و "مانند ابر" نیز آمده است.

"پیشانی صبح" با 25 قطعه شعر از حسین اسرافیلیبه بازار نشر عرضه شده است. نخستین آثار حسین اسرافیلی از سالهای 46 و 47 در مطبوعات به طبع رسید، او تا امروز هجده مجموعه شعر به چاپ رسانده که برخی شان گزیده اشعار دیگران در موضوعات مختلف مثل فلسطین، حضرت امام(ره) و دفاع مقدس است. وی از شاعرانی است که در طول سال های 1358 تا 1366، در حوزه هنری حضوری فعال داشت و به دفعات همراه با دیگر شاعران و به منظور شعرخوانی در نقاط مختلف رزم، عازم جبهه ها شد.

اسرافیلی غیر از سرودن شعر به خطاطی، نقاشی و مجسمه سازی نیز علاقه دارد. وی در طول سال های 1360 تا 1367 مسوولیت صفحه ادبی مجله پیام انقلاب را به عهده داشت و عضو شورای شعر و موسیقی صدا و سیما و شورای شعر نیروهای مسلح بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس است.

معروف ترین مجموعه شعر او "تولد در میدان" است که به عنوان یکی از آثار برتر شعر دفاع مقدس در دهه 60 از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس برگزیده شد. آتش در خیمه ها، مجموعه شعر عاشورایی، عبور از صاعقه، گزیده ادبیات معاصر شماره 5، مردان آتش نهاد، آتش در گلو، آیینه های شعله ور، صخره و پلنگ و دو پنجره از سروده های اوست.

شاعر در رباعی "پیشانی صبح" که برای ورود حضرت امام(س) به میهن سروده شده است ، اینگونه می گوید:
روزیکه تو آمدی، شفق خونین بود/ گلهای چمن ورق ورق خونین بود

از خون ستاره ها که شب افسردند/ پیشانی صبح در فلق خونین بود
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما