loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انسان و جهان در شناخت مکتب اسلام: تقریرات درس حضرت آیت الله ممدوحی

شناخت از نظر قرآن و اسلام

ناشر انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

گردآورنده کتاب محمدمهدی قائمی امیری

تحقیق و تنظیم کتاب محمدمهدی قائمی امیری

سخنران حسن ممدوحی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 304

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 37879 10003022
80,000 72,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

شناخت اندیشه های بنیادین و ریشه ای هریک از فنون و علوم تخصصی که در بستر فکر و عقلانیت زایش یافته، از مهم ترین عوامل دستیابی به مقاصد و اهداف آن شاخه علمی است. اگر این شناخت به طور دقیق بدست آید، دستاورد مهمی به منصه ظهور خواهد رساند.
این کتاب درصدد است نمونه ای از اندیشه های بنیادین و متعالی اسلام را بازگو سازد، زیرا گذشته از یاری رساندن به محققان و پژوهشگران که در راه پیشبرد اهداف عالی این مکتب علمی و تربیتی وحیانی می کوشند، در روشنگری و شفاف سازی اصول متین اسلام عزیز و جداسازی از سیاه سازی ها و ساست بازی ها، نقشی بالنده و سازنده خواهد داشت.

این نوشتار، مجموعه درس هایی است که آیت الله ممدوحی برای یک تحصیل کرده روسی بیان کرده و این مباحث به صورت نوار پر شده و اکنون به شکل کنونی سامان پیدا کرده است.

فردی که آیت الله ممدوحی برای وی به تدریس پرداخته، فارغ التحصیل روسی از دوره دکترا در فلسفه مارکسیسم بوده که سپس عازم مصر شده و پس از دوره 6 ساله به دانشنامه دکتری در رشته معارف اسلامی رسیده است.
وی پس از پایان دوره برای تحصیل علوم اسلامی عازم کشور ایران شده و سپس از محضر استادانی مانند آیت الله مصباح یزدی و ممدوحی بهره مند شده است.

کتاب انسان و جهان در شناخت مکتب اسلام از چهار فصل اصلی تشکیل شده که مباحثی در زمینه جهان هستی، دنیا و آخرت و انسان و جهان در فصل اول ارائه شده است.

فصل دوم دارای عنوان انسان شناسی است که مباحثی در زمینه عناوین انسان و ابعاد وجودی او، خصلت های ذاتی انسان، معرفت نفس، انسان شناسی اسلام و کمال شناسی انسانی در آن مطرح شده است.

بخش سوم دارای عنوان کمال شناسی انسان است که مباحثی در مورد تکامل ، ابعاد کمال انسانی، آخرین مرحله تکامل، تعلیم و تربیت و رشد اخلاقی در اسلام، اصول و پایه های تربیت اخلاقی و فلسفه دعا در اسلام را مطرح می کند.

بخش چهارم نیز با عنوان اسلام به بررسی کلیاتی درباره دین اسلام، شاکله مکتبی اسلام، خداشناسی و هدایت و رهبری در اسلام می پردازد.

عنوان پیشین این کتاب آشنایی با اندیشه های بنیادین اسلام بوده ولی در چاپ جدید، این کتاب با عنوان انسان و جهان در شناخت مکتب اسلام به چاپ رسیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما