loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجلی اوصاف امام علی (ع) در ادب فارسی

ناشر امیرکبیر

نویسنده یدالله طالشی

مستندساز عباس شجاعی

سال نشر : 1382

تعداد صفحات : 98

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر که در مورد اوصاف علی بن ابی طالب (ع) در قالب اشعار فارسی می باشد، عصاره یک دنیا عشق و خلوص و ارادت است در قالب کلمات، به پای مظهر حقیقت علم،فضیلت،تقوا،جوانمردی و عدالت نثار شده است . در این کتاب ، کلماتی که برای تجلی اوصاف علی (ع) بکار رفته است ، بر اساس حروف الفبا نگاشته شده است .

سید عباس شجاعی در مقدمه کتاب حاضر بیان می کند که کتابی که در پیش روی خوانندگان است عصاره یک دنیا عشق و خلوص و ارادت است که در قالب کلمات ، به پای مظهر علم ، فضیلت ، تقوا ، جوانمردی ، و عدالت نثار شده است. به اشاره دوست دانشوری به نام آقای طالشی که سالهاست بر مسند استادی نشسته و دیرگاهی که در خدمت صاحبدلان و اهل فضیلت ایستاده است. شجاعی ادامه میی دهد که بعنوان امتثال امر خواسته که رقمی و قلمی بزند و به این نتیجه رسیده است که سخن گفتن درباره شخصیتی چون علی ( ع ) که برخی او را از فرط جلالت و عظمت تا سرحد خدایی رسانیده و خدایش خوانده اند، و گروهی از فرط بی معرفتی و بی خبری از اینکه حضرتش در محراب عبادت و هنگام نیایش به معبود خویش پیوسته و شهید محراب گشته است و نغمه « فزت و رب الکعبه » اش ملکوت آسمانها را پرکرده است تعجب می کنند، و گروهی هم بر این باور و اندیشه اند که علی ( ع) خداست و لاغیر، و بر این اعتقاد تا سرحد مرگ پای می فشارند و از سویی دیگر، گروهی بی خبر در این شگفتی ، که علی( ع ) را با محراب و خدا چه کار؟ با این همه فاصله از فرش تا عرش ، چه چیزی می تواند بگوید که حتی آن ( بضاعت مزجاه ) را که بعضی دارند و وی دارا نیست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما