loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فردوسی و شاهنامه در آن سوی مرزها

ناشر امیرکبیر

نویسنده ابوالقاسم رادفر

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 594

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

اثر حاضر، تحقیقی است مختصر و جامع از مطالب گوناگون در زمینه شاهنامه پژوهی شامل نسخه های خطی و چاپی، زندگینامه ها، ترجمه ها، تقلیدها و تتبعات فراوان دیگر کشورها درباره فردوسی و شاهنامه.

از گذشته های دور تاکنون، به ویژه از زمان هزاره فردوسی که در واقع سرآغاز فردوسی شناسی و تبیین ارزش های متعالی شاهنامه بود کتاب ها، مقالات و رساله های فراوان نوشته شده و این شاهکار بزرگ ادبی در عرصه ی انواع هنرها چون نقاشی، مینیاتور، تذهیب، خطاطی، خوشنویسی و سایر شقوق هنری موجب خلق آثار متعدد و متنوع فراوانی گردیده که فقط فهرست و سیاهه ای از اینگونه آثار هنری خود سلسله کتاب هایی را فراهم می آورد.

در سال های اخیر تحقیقات فراوانی درباره شاهنامه و فردوسی در ایران صورت گرفته اما منبع مفصلی درباره پژوهش ها و تحقیقات افراد آنسوی مرزها حتی ایرانیانی که در خارج از گستره ی این کهن بوم و بر به فردوسی پژوهی و شاهنامه شناسی مشغولند، به جز نام و آثار تعداد اندکی از آنان- وجود ندارد.

کتاب حاضر شامل دو بخش است:

بخش اول- فردوسی و شاهنامه در شبه قاره
بخش دوم- فردوسی و شاهنامه در دیگر کشورها

هر بخش شامل نسخه های خطی و چاپی شاهنامه، مقلدان فردوسی، آثار تقلیدی شاهنامه، ترجمه های شاهنامه و منابع آنه، فردوسی در کتاب ها، فردوسی در بخشی از کتاب ها، فردوسی پژوهی در مقاله ها، فردوسی پژوهی در برخی از تذکره ها، فردوسی پژوهان، فردوسی و شاهنامه از دیدگاه بزرگان، بخشی از آثار ایرانیان در ارتباط با شاهنامه فردوسی و بعضاً تطبیقی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما