loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بیمارستان ها و مراکز درمانی در ایران: با رویکردی به پزشکان و وضعیت پزشکی (از آغاز تا دوران مشروطه)

مجموعه پزشکی ایرانی اسلامی 3

ناشر امیرکبیر

نویسنده حمید کاویانی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 496

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب بیمارستان ها و مراکز درمانی در ایران تا دوران مشروطه، به ارائه مطالبی به شیوه توصیفی ـ تحلیلی درباره بیمارستان ها، مراکز درمانی و وضعیت پزشکی و پزشکان در ایران پیش از اسلام تا سال 1285 شمسی می پردازد. نگرش ایرانیان به بیماری ها و بیماران، و چگونگی برخورد ایرانیان با بیماری ها و چرایی و چگونگی ایجاد و احداث مراکز درمانی در ایران و انیران به همراه تشریح ساختار و تأسیسات این مراکز درمانی و چگونگی علم پزشکی و پزشکان، از مباحثی است که در بخش های چهارده گانه این پژوهش مورد بررسی قرار می گیرد.

مباحثی همچون نگرش و اقدامات شاهان در راستای بنیاد مراکز درمانی، تحولات حاصل از روابط و تعاملات ایرانیان و انیران شرقی و غربی نیز از دیگر مباحث موجود در این کتاب است. در واقع نوشتار حاضر در نظر دارد به سیر علوم پزشکی و فراز و فرود این دانش و بنیان مراکز درمانی در ایران از آغاز تا دوران مشروطه پرداخته و پیشرفت یا رکود و پسرفتِ علوم پزشکی را مورد مطالعه قرار دهد تا بتواند در این خط سیر با نگاهی به اقدامات صاحبان قدرت و مکنت به دانش پزشکی، جهان بینی ایرانیان را نسبت به بیماری و درمان آشکار سازد و همچنین با توجه به عملکرد دانشمندان و حکما، علل عقب ماندگی و یا شکوفایی علوم مختلف و به ویژه علوم پزشکی در ایران را در سده های مختلف تاریخی ایران زمین، نمودار و نمایان سازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما