loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر علم رجال: ترجمه و تحقیق مقدمه (معجم رجال الحدیث)

ویراست دوم

ناشر امیرکبیر

نویسنده سید ابوالقاسم خویی

مترجم عبدالهادی فقهی زاده

تحقیق و تنظیم کتاب عبدالهادی فقهی زاده

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 143

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 38095 10003022
40,000 38,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب درآمدی بر علم رجال: ترجمه و تحقیق مقدمه (معجم رجال الحدیث)، نوشته سید ابوالقاسم خویی است و با تحقیق و ترجمه عبدالهادی فقهی زاده گردآوری و در انتشارات امیرکبیر به چاپ رسیده است.

مجموعه مقالاتی در زمینه سیر تطور «حدیث» در تاریخ اسلام از صدر اسلام تا عصر کنونی است. در این نوشتار هجده مقاله کوتاه و بلند در زمینه آشنایی با مطالعات حدیثی از جانب اندیشمندان غیرمسلمان گردآوری شده که در آنها دوره های مختلف از تاریخ حدیث در اسلام گردآوری شده است.

نویسندگان مقالات رویکردهای مختلف از دوره های مختلف حدیث پژوهی در غرب را در نوشته های خویش منعکس نموده و ارزیابی خاص خویش و روش های مخصوص به خود را در تاریخ حدیث پژوهی اسلامی ارایه کرده اند و گاه با رویکردی انتقادی به سیر تحول حدیث و دستاوردهای آن نگریسته اند.

حدیث پژوهی در غرب، اهمیت حدیث گرایی در اسلام، ارزیابی مجدد روایات اسلامی، رویکردی نو در باب سنت اسلامی، منازعات در باب جایگاه حدیث در اسلام، تورات شفاهی و حدیث، اصول اربع مائه، إسناد در روایات اسلامی، برخی شیوه های تحلیل إسناد، تاریخ گذاری روایات و ویژگی های مشترک نقد احادیث از جمله مهم ترین عنوان های مطرح شده در مقالات این نوشتار است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما