loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سوت آخر: بازخوانی برش هایی از زندگی سردار شهید محمد مجازی

ناشر مرکز مطالعات پژوهشی 27 بعثت (نشر 27)

نویسنده احسان احمدی خاوه

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 208

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 38106 10003022
12,000 10,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «سوت آخر» روایتی از زندگی شهید محمد مجازی از فرماندهان گردان حمزه سیدالشهدا(ع) لشکر27 محمد رسول الله(ص) است که به قلم احسان احمدی به نگارش درآمده.

در این کتاب آمده است: محمد در دوره نوجوانی، با ورود به بسیج، فعالیت های انقلابی و اجتماعی اش را شروع می کند. پس از مدت کوتاهی، با به راه انداختن جار و جنجال، رضایت خانواده اش را برای رفتن به جبهه می گیرد. پس از چند سال حضور در منطقه، تشکیل خانواده می دهد و ازدواج می کند.

تا پایان جنگ در مناطق عملیاتی حضور داشته و بارها مجروح می شود. با پایان جنگ و امضای قطعنامه 598، محمد خود را از قافله شهادت بازمانده می بیند. اما به فاصله چند روز، با حمله منافقین به غرب کشور، عملیات مرصاد در دستور کار نیروهای رزمنده قرار می گیرد. محمد که این عملیات را آخرین فرصت باقی مانده برای پیوستن به خیل شهیدان می بیند عازم منطقه می شود و در ظهر روز پنجم مرداد67 به شهادت می رسد.

«محمد لوله یکی از اسلحه های بسیج را گذاشته بود زیر گلویش، دستش روی ماشه بود و فریاد می زد. کوچه را گذاشته بود روی سرش.

- اِی خدااااا! اِی امام زماااااان! اینا نمی ذارن من برم جبهه. من خودمو می کشم. چرا نمی ذارین برم؟ رضایت می دین یا نه؟ اگه رضایت ندین به حضرت عباس، خودمو می زنم.

اوضاع بدتر از آن بود که بشود با پند و اندرز جلویش را گرفت. هر لحظه ممکن بود کاری دست خودش بدهد. بالأخره هم کلکش گرفت و با این ترفند موفق شد رضایت پدر و مادرش را بگیرد. شب که شد، سر از پا نمی شناخت. بساط شوخی و خنده اش به راه بود. انگار نه انگار که تا همین چند ساعت پیش همین آدم، اسلحه را گذاشته بود زیر گلویش و همه اهل محل را خبردار کرده بود.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما