loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زنان آزموده: تفسیر سوره های احزاب و ممتحنه

ناشر امیرکبیر

نویسنده لاله افتخاری

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 180

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 38230 10003022
8,500 8,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر به تفسیر دو سوره مبارکه احزاب و ممتحنه که شامل آیاتی در مورد زنان و خانواده است در قالب پرسش و پاسخ می پردازد تا علاوه بر پاسخگویی به بخشی از سؤالات مخاطبان با ارائه الگوی سوم برای زنان و خانواده، غنای فرهنگ اسلامی را در حل شکلات این حوزه به همگان بنمایاند.

در بخشی از مقدمه این کتاب که به قلم لاله افتخاری نگاشته شده آمده است:

نیاز مبرم جامعه کنونی در تبیین نقش زن در اجتماع، یکی از ضرورت های جدی می باشد. آری در شرایطی که به مصداق آیه شریفه "بای ذنب قتلت" وجود زن با ابزار هزاره سوم و تمدن متوحش بیش از گذشته نه در زیر خاک بلکه در معرض دید مردم و اجتماع دفن می گردد، زن جایگاه رفعی خود را نمی داند و در نهایت خودفروشی را یک مهارت و برهنگی را ارزش دانسته، سبک زندگی در میان زنان حرکت به سوی سرگردانی، بی بند و باری و وادادگی را مطالبهه می نماید و در فیلم ها و در منظر دید دیگران در عوض آنکه زنان پوشش کامل داشته و مردان از پوشش سبک تری برخوردار باشند، شیطان بزرگ و تفکر الحادی جای این دو مقوله را تغییر داده است و زن را برهنه و مرد را پوشیده یا هر دو را بی پروا معرفی می نماید تا بدانجا که غرب را به بحران زن و خانواده دچار نموده است.

در چنین شرایطی لازم است سلسله مطالبی مستمر، مستدل و مستند برگرفته از بهترین کتاب و معتبرترین سند یعنی قرآن کریم جهت تبیین موضوع و رفع شبهات در خصوص جایگاه رفیع و خطیر زن مطرح گردد. لذا در پی مباحثی خداوند به این حقیر توفیق داد تا در طی تدوین کتب و تفسیر سوره های مبارکه نور و نساء که بر اساس بایدها و نبایدها و هنجارها و هنجارشکنی ها از منظر قرآن کریم به صورت پرسش و پاسخ و با بهره گیری از دیدگاه مفسران و برداشت مؤلف مبتنی بر محتوای مطرح در آیات الهی برای بیان حدود و ثغور شخصیت و ورود زن به جامعه و حضور او در خانواده مطرح گردد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما