loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نمازی که از ما خواسته شده

3 (1)

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده عبدالرحمن غیاث

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 48

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 38276 10003022
12,000 10,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

آگاهی ما از «نماز» چقدر است؟ چقدر تلاش کرده ایم به آگاهی خود، درباره نماز بیفزائیم؟ برای درک این آگاهی، چقدر وقت گذاشته ایم؟ این کتـاب با توضیحاتـی مختصـر و مفید، مشخصات «نمازی که از ما خواسته شده» است را با بیانی ساده ارائه می دهد.

نماز به کمال نمی رسد مگر برای کسی که طهارتی همه جانبه و تمامیتی رسا داشته باشد، حق آن را کامل ادا کند و از وسوسه و انحراف به دور باشد؛ خدای را بشناسد و برای او خشوع نماید و ثبات ورزد؛ در حالی که میان نومیدی، امید، شکیبایی و بی تابی ایستاده باشد، گویی وعده ها برای او ساخته شده و وعیدها بر او واجب گردیده است؛ دارایی خود بذل کرده و مقصود خویش برابر نظر آورده و جان در راه خدا نهاده و طریق او را برگزیده است. در بینی بر خاک نهادن (سجده) کم ترین کراهتی به دل راه ندهد و پیوند علایق را از هرکه جز او بریده و تنها به او متوجه گردد و به حضور او آمده و عطای او را خواسته باشد.

پس اگر کسی چنین نمازی به جای آورد همان نمازی خواهد بود که به آن امر و از آن خبر داده شده و این همان نمازی است که انسان را از فحشا و منکر بازمی دارد. در مجموعه ی حاضر مطالبی در ارتباط با نماز و با بهره گیری از کتاب، سنت و گفتار و نوشتار علمای ربانی معاصر از جمله امام خمینی (ره) و استاد شهید حضرت آیت ا... مرتضی مطهری (ره) به اجمال بیان می شود.
بر این اساس پاره ای از موضوعات کتاب به این شرح است: نماز و نیت آن، نماز و افعال آن، مکان و نماز، اذان و اقامه، فقط پرستیدن خدا، آگاهی از دستورات الهی، برخورد درست با عیب ها و نقص ها و کمبودها، شخصیت مطلوب، و مدیریت های مهیج فردی و اجتماعی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما