loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نماز چیست؟

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده سید محمد حسینی بهشتی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 52

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 38278 10003022
15,000 13,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، از جمله آثار شهید مظلوم، دکتر بهشتی است که از نظر شیوه نگارش، سادگی عبارات، و در عین حال جامعیت موضوع، نوشتاری پرارزش است. این کتاب از نخستین کتاب های نشریه مرکز اسلامی هامبورگ است که در سال 1347 به چاپ رسیده و همچنان در بین خوانندگان نوجوان و جوان خواهان بسیار دارد.

نماز، مراسم مخصوصی برای پرستش خدا و راز و نیاز با اوست که در آن جنبه های ارزنده و آموزنده خاصی در نظر گرفته شده، و به همین جهت شکل مخصوصی به خود گرفته است.

نماز، سرود توحید و یکتاپرستی و سرود فضیلت و پاکی است که باید فکر و روح ما را در برابر عوامل شرک زا و آلوده کننده ای که در زندگی روزمره با آنها سر و کار داریم پاک و یکتاپرست نگهدارد.

هر یک از ما در زندگی روزانه خود سرگرم کار و هدف خویش است و کمتر به چیزی دیگر جز آن می اندیشد.سرگرمی به کار و تلاش روزانه در راه زندگی ، برای بشر امری طبیعی و ضروری است ؛ به جسم و جانش نشاط می بخشد ، راه های جدید زندگی را به روی او می گشاید و او را در راه علم و هنر و صنعت و ایجاد وسایل گوناگون بهتر زیستن به جلو می راند؛ ولی در عین حال او را چنان در خود و آرزوهایش فرو می برد که گه گاه برای رسیدن به این آرزوها در برابر این و آن به چم و خَمش وا می دارد؛ از خود و شخصیت واقعی و انسانی خود بیگانه اش می سازد و جسم و جانش را آلوده می کند.

در آن لحظه که آدمی به کمال و شکوه بی نهایت آفریدگار جهان می اندیشد، سراپا شیفته آن می شود؛ دل و جانش به خضوع و خشوع و فروتنی می گراید؛ با آهنگ فطرت در برابر آن همه کمال و عظمت سر تعظیم فرود می آورد(رکوع)، سر به زمین می ساید(سجود)، و زبان به ستایش می گشاید. (حمد و تسبیح )

و در آن لحظه که انسان خود را به کمک نیرویی برتراز ماده نیازمند می یابد، دل به سوی آفریدگار دانا و توانا و مهربان جهان می آورد؛ راز و نیاز خود را با او در میان می نهد و او را به کمک می خواند. ( دعا )

آن نیایش و پرستش و این راز و نیاز و کمک خواهی ، در زبان قرآن عبادت نامیده می شود.
قرآن عبادت را مخصوص خدای یکتا می شمرد و پرستش هر کس و هر چیز دیگر جز خدا را حرام و گناهی بس بزرگ می داند:وَ قَضَی رَبُّکَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِیَّاهُ فرمان خدا بر آن رفته که جز او را نپرستید (سوره اسراء، آیه ۲۴ )
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما