loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گریه بر سالار شهیدان چرا؟ (دوره دو جلدی)

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده مرتضی مهدوی یگانه

تعداد صفحات : 712

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

عاشورا، فقط یک «حادثه تاریخی» نیست، بلکه یک «فرهنگ تاریخ ساز» است. گریه بر آفریننده عاشورا نیز صرفاً یک عمل احساسی نیست. بل یک فرهنگ سازنده و یک مکتب آموزنده و انگیزنده است. بنابراین، به چنین امری نباید به چشم یک عمل کوچک احساسی و معمولی نگریست. بلکه آن در حقیقت، یک نظام معرفتی، عاطفی، ارزشی، حماسی است و در عالم تکوین و تشریع جایگاهی مهم و تأثیرگزار دارد... از این رو کسی که بر سالار شهیدان و بر صاحب همه فضیلتها می گرید، به صورت طبیعی و فطری، مشتاق همانها می شود و آن اشتیاق، او را به سوی تحقق آن فضیلتها به حرکت وا می دارد.

در جلد اول این کتاب همچنین احادیث دیگری چون گریه بر سالار شهیدان موجب روشنی چشم می شود، گریه بر امام حسین (ع) هماهنگی با آفرینش است، خدا برای گریه کن امام حسین (ع) جز به بهشت راضی نخواهد شد، چشم گریان بر حسین (ع) چشمه نور و فیض است، گریه بر حسین (ع) به بهشت می انجامد، همه موجودات بر حسین (ع) می گریند وعنایت خاص سالار شهیدان به گریه کنندگان خویش، بررسی شده است.

دفتر دوم از کتاب ˈگریه بر سالار شهیدان چرا؟ˈ نیز با تلاش دفتر نشر فرهنگ اسلامی و به قلم مرتضی مهدوی یگانه به بازار نشر عرضه شده که در آن 40 مطلب به عنوان دلیل و فلسفه گریه بر امام حسین (ع) تبیین شده است.

این مطالب از تدبر در آیات قرآن، روایات و معارف اهل بیت علیهم السلام، اندیشه در ابعاد گوناگون حماسه حسینی و آنچه بزرگان و محققان در این زمینه نگاشته اند، حاصل آمده است.

شک نیست حسین (ع) صاحب همه فضیلت ها و مظهر تمام کرامت هاست و گریه ای که در اثر آن دل برای سالار شهیدان نرم می شود آن را برای پذیرش فضیلت های او نیز آماده می کند اما در پی این گریه ها انسان باید به حرکت خود ادامه دهد، موانع روحی و باطنی را نیز برطرف سازد تا از آثار معنوی به دست آمده در اثر گریه بهترین بهره ها را ببرد.

گریه بر سالار شهیدان تعظیم شعائر الهی است، گریه بر سالار شهیدان اجر رسالت است، گریه بر سالار شهیدان تبلیغ فرهنگ ولایت است، گریه بر سالار شهیدان گریه برای هتک فضیلیت ها و حرمت هاست، گریه بر سالار شهیدان عامل وحدت و استکبارستیزی است و گریه بر سالار شهیدان شخصیت پرور است، عنوان برخی دیگر از دلایل و فلسفه گریه بر امام حسین (ع) در این کتاب را شامل می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما