loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آشنایی با روان درمانی کوتاه روانکاوانه

ناشر امیرکبیر

نویسنده الکس کورن | پاول سی. مول

مترجم سعید شجاع شفقی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 142

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

روانکاوی در طول یک قرن گذشته، و به موازات تغییرات سریع حاصله در جهان در حال توسعه، متحمل یک سری دگردیسی های اجتناب ناپذیر از حیث نظری و عملی گردید تا بتواند در نهایت با الزامات زمان خویش وفق یابد. ازاین رو و در راستای تعدیلات فوق و در رقابت با سایر متدهای در حال نضج، ایده اجرای روانکاوی به سبک کوتاه مدت و محدود نیز توسط پاره ای از روانکاوان مجرب و بنام، که خود سال های متمادی در وادی درمان های بلندمدت تعلیم دیده و به کار مشغول بودند، مطرح شد و سرانجام از قوه به فعل درآمد.
کتاب حاضر نیز، همچون دستمایه ای، به منظور حصول آشنایی با مقوله مزبور به رشته تحریر درآمده است. بخش نخست این کتاب به معرفی موضوع، خط سیر تکوین آن و همچنین تجارب نظریه پردازان مطرح در این حوزه می پردازد. در بخش دوم نیز کاربرد بالینی دیدگاه های فوق به طور عینی به تصویر کشیده می شود.
مؤلفین اثر فعلی عبارتند از: آلکس کورن، مدیر کمیته مطالعات روانکاوی دانشگاه آکسفورد انگلستان و پاول سی. مول، استاد روانپزشکی دانشگاه تگزاس امریکا و رئیس بخش مشاوره ـ رابط دانشگاه مزبور. هر دوی اینان از مدیران شناخته شده سرویس های روان درمانی و نیز جزو گردانندگان مهم برنامه های آموزش دستیاری در کشورهای متبوع خود محسوب می گردند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما