loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کابوس: روان شناسی و زیست شناسی رویاهای ترسناک

ناشر امیرکبیر

نویسنده ارنست هارتمن

مترجم یاور دهقانی هشتچین

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 284

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 38408 10003022
30,000 28,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب از جمله آثار معتبر روان شناسی است که نویسنده در آن ابتدا تعریفی علمی از خواب می کند. سپس توضیحاتی دارد درباره رؤیا، کابوس، دهشت های شبانه و اینکه چه کسانی دچار آن می شوند، چرا کابوس رخ می دهد، معنی آن چیست و ... به همین منظور نگارنده کتاب خاطرنشان می کند که کابوس ریشه در ترس های پایه و دوران کودکی دارد. یعنی زمانی که کودک احساس درماندگی و ناامنی می کند. موضوعات رایج در کابوس مثل اذیت شدن توسط غول ها، یادآور ترس ها یا احساسات آسیب پذیر دوران کودکی است. مؤلف در این کتاب مباحث دیگری نیز همچون فشار روانی و مرزها در ذهن، جنبه های بالینی و زیست شناختی کابوس ها، تفسیر کابوس ها و کابوس های پس ضربه ای را مورد بررسی قرار می دهد.

نگارنده در این کتاب سعی دارد به پرسش هایی چون می دهد, چه کسانی کابوس می بینند و اساسا مفهوم کابوس چیست پاسخ دهد .وی به همین منظور خاطرنشان می کند که کابوس ریشه در ترس های پایه و دوران کودکی دارد ;یعنی زمانی که کودک احساس درماندگی و ناامنی می کند و موضوعات رایج در کابوس مثل اذیت شدن توسط غول ها, یادآور ترس ها یا احساسات آسیب پذیر دوران کودکی است .نگارنده در این کتاب مباحث دیگری نیز پی می گیرد که از آن جمله است:فشار روانی و مرزها در ذهن, جنبه های بالینی و زیست شناختی کابوس ها, تفسیر کابوس ها, کابوس های پس ضربه ای, و کابوس ها, دهشت های شبانه و کابوس های پس ضربه ای .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما