loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بحران دنیای متجدد

5 (1)

ناشر حکمت

نویسنده رنه گنون

مترجم حسن عزیزی

تعداد صفحات : 172

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، یکی از سه اثر اصلی «رنه گنون» (1886-1951 م) ـ عالم مابعدالطبیعه، اندیشمند و نویسنده فرانسوی ـ درباره مهم ترین اندیشه های وی در انتقاد از فرهنگ و اندیشه غرب است. به نظر نگارنده، شرایط هولناکی را که دنیای متجدد در آن به سر می برند، عمدتا باید از طریق روشن کردن تعلیم ادواری آیین هندو بیان کرد، که به موجب آن بشریت در حال سقوط و انحطاط به وضعی بیش از پیش انجماد یافته و مادی شده است و بیش از هر زمان دیگری نسبت به اثرات معنوی تاثیرناپذیر گشته است. گنون بر این باور است که هیچ ترمیم ممکنی وجود ندارد و از فاجعه آخرالزمان گریزی نیست. وانگهی آنچه از یک جنبه ممکن است بدبینی دنیایی تلقی شود، از جنبه دیگر همچون خوشبینی آسمانی جلوه گر می شود. زیرا پایان یک دور، نشانه تکمیل آن و استقرار مجدد نظم حقیقی است.

گنون این کتاب را آنگاه نوشت که هنوز در غرب مشکلاتی که امروزه در مقابل چشم همگی هویدا است ظاهرا وجود نداشت و مغرب زمین با اطمینان فراوان به آینده خویش در حال از بین بردن باقی مانده های سنت های معنوی خود و سایر تمدن های جهان بود. پیش بینی هایی که گنون در این آثار از وضع آینده جهان کرده است دلیل کافی برای حکمت و عمق نظر او است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

محمدجواد پرهیزکار

لطفاً موجود کنید

20 آبان 1401

باسلام. متاسفانه چاپ کتاب تمام شده و ناشر چاپ جدیدی ارائه نکرده است.

حسن امانزاده

لطفا موجود کنید

14 مهر 1400

باسلام. چاپ کتاب حاضر تمام شده است. با انتخاب گزینه " به من اطلاع بده"، در صورت تجدید چاپ و موجود شدن، به شما خبر داده می شود.

رضا حنطه زاده

سلام.خیلی وقته این کتاب موجود نیست.لطفا موجودش کنید

9 مهر 1398

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما